Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Laevakompanii dotatsioonivõitlus kestab 2004. aastani

08. jaanuar 2001, 07:59

Tänavu Saaremaa Laevakompaniile eraldatud 55 miljoni dotatsioonikrooniga firma välja ei tule ja nõuab 40 miljonit lisaks, kirjutab Postimees.

Kui Saaremaa Laevakompanii (SLK) raha juurde ei saa, võib ta vähendada saarte vahel liikuvate praamide reiside arvu, tõsta pileti hinda või panna liinile taas ainult vanad nõukogudeaegsed tankide vedamiseks mõeldud parvlaevad. Need mahutavad kolm korda vähem autosid kui moodsamad parvlaevad.

Reiside arvu vähendamisega pole nõus eelkõige saarte ettevõtjad, sest reiside arv on nende hinnangul niigi miinimumini viidud. Näiteks Hiiumaa liinil on praegu tööpäeviti ühes suunas ainult viis reisi päevas, mis on kohalikele inimestele taluvuse piir.

Reiside arvu määravad kindlaks SLK ja teede- ning sideministeerium, fikseerides selle liinilepingu lisana. Praegu peab ministeerium laevakompaniiga läbirääkimisi, seni kokkuleppele jõutud pole. Reiside arvu kooskõlastavad saarte kohalikud omavalitsused ja hiljem maavalitsused.

?Keegi pole vaidlustanud kütuse hinna tõusu ega kallist dollarit ning ka Saaremaa Laevakompanii numbreid, aga sõita tahetakse samamoodi. Riigi dotatsioon jäi aga mullusele tasemele,? ütles SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk.

Ta usub, et lahendus peab tulema lähema paari nädala jooksul. ?On teatud aeg, mille jooksul saame puhvri luua, aga kui see otsa saab, on pankrot,? ütles Rihvk. Ta väitis, et SLK seisukohti on käsitletud ka shantaa?ina, mida need kindlasti pole.

Teede ja sideminister Toivo Jürgenson nimetas segas olukorra üheks põhjuseks kontsessioonilepingut, kus aastani 2004 võib riik dotatsiooni maksta ainult saartega ühendust pidavale SLK-le. Ülejäänud firmad võivad küll saarte vahel sõita, kuid dotatsiooni neile maksta ei saa.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing