Tanel Raig 16. jaanuar 2001, 00:00

Pääri sõnul läks neil koos Meelis Oleviga Hansa Liisingust Belgiasse sõitmisega nii kiireks, et mingeid dokumente, mis oleksid tõestanud, et Swed Tradele liisitud veokid kuuluvad tegelikult Hansa Liisingule, ei jõutud enam teha. ?Minu kõige tugevam argument veoautode ülevõtmisel oli volitus, et ma esindan Hansa Liisingut ja see, et osad juhid mind tundsid,? räägib Päär.

Belgiasse Antverperni jõudes leidsid Päär ja Olev veokite juures käsutamas neli meest, kes väitsid end olevat Swed Trade esindajad. Nende Tartu Maratoni blanketi tagumisele küljele sirgeldatud volitused ei osutunud siiski kuigi tugevaks argumendiks ning pärast pooletunnist vaidlust mehed lahkusid. Kohale jäänud 25 veoki juhile tutvustasid Päär ja Olev end Hansa Liisingu esindajatena ja käskisid autod Eestisse tagasi tuua. Juhtide, kes polnud Swed Tradelt kuni neli kuud palka saanud, streik suruti maha lubadusega maksta auto Tallinnasse jõudmisel 3000 krooni.

Belgiast Saksamaale jõudes tekkis aga uus autojuhtide streigipuhang, kuna vahepeal olid Tartust helistanud Swed Trade juhid ja keelitanud juhte autodega Eestisse mitte tulema. Osad juhid ei mõistnud ka Hansa Liisingu õigusi veokitele, kuna autode tehnilistes passides oli kirjas, et masinad kuuluvad Swed Tradele.

Pääril õnnestus osa juhte siiski enda poole võita, kes aitasid mässumeelsetele seletada, et kui mõni auto juhi keeldumise tõttu edasi ei liigu, siis jääb toppama ka kogu ülejäänud karavan. Sellises olukorras palkaks aga Päär lihtsalt uued juhid.

Autokaravani Poola jõudes ühines nendega ka Poolas viibinud 26. veok. Ööbima jäädi ühte suurde parklase. Enne kui Päär ja Olev ise hotelli suundusid jagasid nad parklasse jäävatele juhtidele kotist raha söögi ostmiseks ja du??i all käimiseks. See oli viga. Hommikul parklasse naastes leidsid Päär ja Olev, et öösel oli toimunud padujoomine. Üheksa juhti polnud kontaktivõimelised. ?Üks neist magas auto all, kuna polnud suutnud oma autot üles leida,? kirjeldas Päär olukorda. Pääri väitel helistas ta seepeale Tallinnasse Hansa Liisingu riskijuhile Tarmo Rootammele ja soovis uusi juhte, kuid sellest keelduti.

Kui kõik juhid olid lõunaks ärganud jätkus teekond. ?Kuid nad olid veel joobes. See oli ümbritsevatele liiklejatele tegelikult eluohtlik, kui suure veoauto roolis on purjus juht,? seletab Päär. Ta on siiani õnnelik, et ühtegi õnnetust ei juhtunud ja ka politseile vahele ei jäätud, mis oleks kaasa toonud väga suured rahatrahvid.

Leedu ja Läti läbimine sujus viperusteta, kuna mõlema riigi piiril olid vastas kohaliku BRC esindajad, kes aitasid veokeid läbi riigi eskortida.

Paar päeva hiljem korraldas Ants Päär varitsus Tallinnas ühe Kibuvitsa tänaval asuva maja juures, et täita Hansa Liisingust saadud ülesanne ja tabada Marko Vahi, kes dokumentide järgi pidi hetkel olema Swed Trade juhatuse esimees.

Pääri sõnul oli tal alust arvata, et Vahi hakkab kinnipidamisel vastu, mistõttu oli ta kaasa kutsunud ühe tuttava politseiniku. Kõik kulges aga rahulikult. Kuigi alguses püüdis vahi väita, et ta pole õige isik nõustus ta lõpuks siiski koos Pääriga Hansa Liisingusse tulema. Paraku polnud õhtul kell üheksa enam Hansa Liisingus ruumes kedagi, kes oleks soovinud Marko Vahiga vestelda. Päär tegi Vahile ettepaneku veeta öö Nepi hotellis, millega Vahi Pääri sõnul ka nõustus. ?Võimaldasime tal tellida alkoholi, süüa,? räägib Päär Vahi kohtlemisest. ?Ta tahtis ka tüdrukuid, kuid sellest me keeldusime, sest Hansa Liising vaevalt oleks olnud nõus maksma tankisti prostituutide eest,? kirjeldab Päär ainsat ebakõla Vahiga.

Pääri kinnitusel kutsus Vahi veel hotelli ka oma sõpru külla, tal oli võimalus helistada. ?Kui tal oleks tekkinud tunne, et teda hoitakse vägivaldselt kinni, siis oleks ta võinud kutsuda telefoniga abi,? ei mõista Päär Vahi hilisemat kaebust, et teda hoiti jõuga kinni.

Järgmisel hommikul algasid Vahiga läbirääkimised Hansa Liisingu ruumes. Pääri väitel oli eesmärk saada Vahilt allkirjad volikirjadel, millede abil oleks olnud võimalik Swed Trade nimel olevaid autosid Autoregistrikeskuses uuesti müüa ja liisida.

Kella üheks päeval ei olnud Päär ning Hansa Liisingu jurist Kaspar Noor jõudnud mingi tulemuseni. Vahi keeldus volikirjadele alla kirjutamast. Vahi kinnitusel oli ta Sewd Trade eelmisel päeval jõudnud maha müüa, mistõttu puuduvad tal volitused kuhugi alla kirjutada. ?Ta rääkis, et ta oli täitnud kellegi Borissi ja Olegi käske. Seda oli ta silmadest näha, et ta kartis,? räägib Päär.

Pärast tulemusteta lõppenud vestlusi Vahiga tuli Päär vastu Tartu majanduspolitsei palvele ja sõidutas Vahi ülekuulamisele Tartusse. Üllatuseks kirjutas Vahi politseis toimunud ülekuulamise lõpus alla ka volikirjadele. Päär maksis Vahile selle eest Hansa Liisingu nimel 4000 krooni ja leppis kokku, et neil ei ole Vahiga teine-teise suhtes mingeid pretensioone. Nädala pärast tegi Vahi politseile avalduse, et teda hoiti vägivaldselt kinni.

Ülemöödunud nädala lõpus käis Ants Päär keskkriminaalpolitseis ülekuulamisel. Seal sai ta ka teada, et Vahilt ebaseadusliku vabaduse võtmise eest võib teda ohustada 3 ?6 aastat vabadusekaotust. Tartu kriminaalpolitsei uurib Belgias toimunud veokite tagasi võtmist. Seni Eesti suurimat liisinguautode tagasi võtmise operatsiooni läbi viinud mehest on saanud kahtlustatav lihtlabases väljapressimises.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:01
Otsi:

Ava täpsem otsing