Saksamaa keelab Eesti vedajatel ELi sisesed veod

05. veebruar 2001, 08:09

Saksa transpordiministeeriumist Eesti rahvusvahelistele autovedajatele seatud tööviisa nõue võib tähendada 1,5 miljardit krooni euroveokitesse investeerinud vedajatele fiaskot, mis lööb valusalt ka liisingufirmasid, kirjutab Postimees.

Euroopa Liidu sisesed ?otsad? on olnud juba aastaid Eesti vedajatele hea teenistus, mille nimel on liisitud kalleid keskkonnasõbralikke veokeid.

Nüüd aga ?okeerib Saksa transpordiministeerium Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) teatega, et Eesti vedajal on keelatud võtta peale kaupa Saksamaalt ja vedada seda teistesse Euroopa majandusruumi riikidesse, ja vastupidi, ilma tööviisata.

ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi kinnitusel tähendab see, et tööviisasid niikuinii ei saa ja keset Euroopat laiutava Saksamaa veofirmad kisuvad Eesti vedajatelt leivakannika käest.

?Seni pole tööviisasid antud ja pole loota, et neid hakataks nüüd andma. See on katastroof.? Tööviisanõude taga seisab Kuldkepi hinnangul Saksa ametiühingute tagatrepitöö sealses transpordiministeeriumis.

Eesti vedajad tegid mullu Euroopa Liidus üle 12 000 reisi. Nendest on kauba sisse- ja väljavedamisega Saksamaalt seotud 3747 reisi, mille eest veofirmad teenisid üle 100 miljoni krooni.

Kuldkepi sõnul on Eestis euro-2 nõuetele vastavaid keskkonnasõbralikke veokeid 1050, veoettevõtetele on väljastatud CEMT (Euroopa transpordiministrite konverentsi) lube sõitudeks Euroopa Liidus 612.

Saksa transpordiministeeriumi kabotaa?- ehk sisevedude mõiste laiendus ei puuduta siiski mitte ainult Eesti rahvusvahelisi vedajaid, vaid kõigi ELi kandidaatriikide ettevõtteid.

Küll aga võivad jätkata liidusiseseid vedusid endistviisi näiteks Venemaa või Ukraina firmad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing