Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti kohviturg möödunud aastal kasvas

09. veebruar 2001, 14:31

Uuringufirma Profindex poolt läbi viidud inventuuriuuringu andmetel oli 2000. aasta kohvituru maht Eestis 5450 tonni, mis on 17% enam kui 1999 aastal, teatas Profindex.

5000 tonni ehk 93% kogumahust moodustas jahvatatud kohvi turg, mis läbimüügilt ühe elaniku kohta teeb 3,6 kilogrammi aastas. Lisaks moodustavad 0,4 kilo elaniku kohta lahustuv kohv, kohvioad ning erikohv.

1999 aastaga võrreldes on müügimahu kasv 0,5 kilo ühe inimese kohta aastas. Võrdluseks naaberriikidega juuakse Soomes 10 kilogrammi, Lätis 2,3 ning Leedus 2,5 kilogrammi kohvi aastas.

Kauplustes läbimüüdud mahu kasv on tingitud koguturu ümberjagumemisest ehk ligi pool kaupluste müügimahu kasvust tuli turgude müügimahtude arveltÞselgitas uuringufirma juht Margit Raid.

Kogu kohvi läbimüügist moodustasid 12% hüpermarketid ning 17% supermarketid ja ketikauplused. Väikekaupluste osakaal kohvi läbimüügis on ligikaudu 45 %.

Eesti kohviturul on 5 tootjat konkureerimas enam kui 10 %-lise turuosaga.

Profindexi intentuuriuuringu andmetel on tootjate turuliider Paulig (President, Paula, Arabica Extra, Juhla Mokka ) 27 protsendiga, järgneb Kraft Foods (Gevalia, Jacobs Krönung ) 17 protsendiga. Tootjatele Löfbergs Lila, Meira (Kulta Katriina, Aromi Mokka, Café Arome ) ning Viking Coffee ( Luxus ) on mõõdetud kõigile 15% koguturust.

Kohviturul on ostjail võimalus valida 130 jahvatatud kohvi, 90 lahustava kohvi ning 90 erikohvi toote vahel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing