Kõrged hinnad sunnivad mobiili kasuks otsustama

07. märts 2001, 08:11

Vaid mõnikümmend minutit kuus telefoniga kõneldes võib lauatelefoni keskmine minutimaksumus tulla kõrgem kui mobiiltelefoniga kõneldes, kirjutab Postimees.

Lauatelefonilt lauatelefonile helistades võib kõneminut lühikese ühesekundilise kõne puhul maksta minuti kohta arvestades kuni 29,04 krooni minut, ehkki minutihind lauatelefonile helistamisel on hetkel veel vaid 24 senti. Juba praegu saab lauatelefoni kuumaksu eest odavamate kuumaksuga pakettidega mobiilifirmades kuni 11 minutit kõneleda.

Tartlane Ari Välja (71) arvutas, et minutitasuks võib küll kirjutada mõnikümmend senti, tema arve peal tuleb aga minutitasuks kohalike kõnede puhul isegi kuni 87 senti, kuigi põhiajal maksab helistamine veel 24 senti.

?Pole mõtet rääkida ühe kõneminuti hinnast, kui tegelikult tuleb arvel number suurem,? tõdes Välja, lisades, et pikemate kõnede tegemine on minutite suhtes küll odavam, kuid inimene ei räägi ju sellepärast kümne minuti kaupa, et hinda allapoole saada.

Kuumaksu arvetele juurde lisades võib vähem helistavatel inimestel kõneminuti hind tulla isegi kallim kui mobiiliga helistades. Välja keskmine minutitasu oli mõnes kuus rohkem kui 2,5 krooni, mis läheneb juba mobiilside tariifidele. Uute tariifide puhul võib aga hind lauatelefoniga kõneldes tulla veelgi kõrgem.

Eesti Telefoni meediasuhete juhi Ain Parmase sõnul võib mobiiltelefon küll tulla odavam, kui kõneldakse vähe või kui vajatakse seda vaid hädaabiks.

Parmas lausus, et täpseid andmeid selle kohta, kui palju tehakse lühikesi kõnesid ja kui palju pikki, ei saa ta avaldada, sest tegemist on olulise majandusinfoga, mida tuleb anda börsi kaudu.

Keskmine telefonikõne pikkus on praegu ligi kolm minutit, üldjuhul on eraklientide kõned pikemad kui äriklientide kõned.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing