Sukeldujad toovad päevavalgele luksuslaeva Vironia saladused

12. märts 2001, 08:15

Allveearheoloogide riskantne retk 80 meetri sügavusele merepõhja kergitab saladuskatet omaaegselt luksuslaevalt Vironia, mis tõi Keri saare juures II maailmasõja ajal uppudes surma enam kui tuhandele inimesele, kirjutab Postimees.

Meremuuseumi allveearheoloog ja teadur Vello Mäss rääkis, et kui neil õnnestub tõesti Keri saare lähedal põhja läinud laevani minna, siis on see Eestis esmakordne, et ühe laevavraki järele nii sügavale minnakse.

Ta ei julgenud välja pakkuda, mida laevavrakilt päevavalgele tuua võidakse, kuid mainis, et ehk need võivad olla omaaegsed staabidokumendid.

?Dokumendid on laeva seifides, kuid laeva sisseminek ja dokumentide otsimine pole meremuuseumile jõukohane,? rääkis Mäss. ?Kui see üldse on Vironia, siis eeldab materjalidele ligipääs sama suurt tööd nagu Estoniale sukeldumine, vaja on suurt süvaveetuukrite meeskonda, moodsamat tuukrilaeva ja loomulikult rohkem raha.?

83 meetri pikkune ja 11 meetri laiune 1906. aastal Kopenhaagenis ehitatud Vironia oli enne II maailmasõda Eesti luksuslikum reisi-kaubalaev. Sõja puhkedes võeti see ligikaudu tuhat inimest mahutanud alus kasutusele Balti laevastiku staabilaevana.

Tuukritööde OÜ juhataja Kaido Peremees nimetas eesolevat tööd küllaltki riskantseks, kuid mitte millekski selliseks, millega nad toime ei tuleks. Osaühing ostis hiljaaegu Inglimaalt spetsiaalsed sukeldumisaparaadid, millega võib minna isegi kuni 140 meetri sügavusele.

Vello Mäss ega ka Kaido Peremees ei osanud öelda, kui palju Vironiale sukeldumine kokku maksma võiks minna. Mõlemad siiski lootsid, et töö saaks eeloleval suvel ära teha.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing