Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tartu bussitootmine muutub ajalooks

22. mai 2001, 08:11

Peaasjalikult Tallinna Autobussikoondise tellimustest elanud Baltscani bussitehas sulgeb juuni lõpus uksed, sest koondis enam Tartust Scaniaid juurde ei telli, teiste firmade jaoks on see buss liiga kallis, kirjutab Postimees.

37 tartlast said kätte koondamisteated ning peavad endale alates juulist uued töökohad otsima, sest Baltscani omanikud Scania, Eesti riik ja Tallinna Autobussikoondis otsustasid bussitehase sulgeda. Tartu bussitehase tegevus piirdus paraku kuue aastaga.

Algselt Balti turule ja Venemaale orienteeritud tehase bussidest ei leidnud ükski kuue aasta jooksul omanikku Lätist või Leedust.

Bussi 2,7 miljoni kroonine maksumus on ka vaestele Eesti bussifirmadele liiast - Tallinna Autobussikoondise bussiostusid toetas linnakassa ning teiste omavalitsusteni jõudsid masinad riigieelarve toel. Riigieelarves enam sellisteks ostudeks raha pole, autobussikoondis on suure osa oma bussipargist juba välja vahetanud.

Balti Bussikeskuse müügimehe Otto Osula andmetel toodetakse maailmas tuntud kaubamärke kandvaid linnaliinibusse ka odavamalt kui Tartus. ?Probleemiks on minu hinnangul siiski hind - nad ei suutnud ära kasutada Eesti küllalt odavat tööjõudu,? rääkis Osula.

Baltscani busside omahinda kergitas Postimehele teadaolevalt ka aastas toodetavate busside väike kogus, sest igal aastal tuhandeid busse tootvatel maailma bussitehastel on võimalik masinaid ka soodsamalt müüa.

Pealekauba ei pea bussiettevõtjate kinnitusel sugugi paika väited, nagu ületaks Scania busside kvaliteet näiteks Türgi Mercedeste oma.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing