Hinnatõus Euroopas hoogustub

03. august 2001, 11:54

Euroopas algas mööbli, mänguasjade ja toiduainete ümberhindamine, mille põhjustab euro kasutuselevõtt.

Näiteks andis USA kompanii Toys R US mänedzher Frankfurdis poolteist nädalat tagasi käsu tõsta plüüzhist Karupoeg Puhhi hinda 21,99 DM"ilt 23,45 DM-ile. Põhjuseks uus hinnamäng - mängukaru maksab 11,99 eurot.

Teine näide: Lego populaarne kosmoselaev 'Elu Marsil' maksab 64,95 DM asemel 68,43 DM ehk 34,99 eurot.

Nagu on näidanud ühiskondliku arvamuse uurimused, kardavad 61% Euroopa elanikest, et kauplused kasutavad uuele rahale üleminekut hindade tõstmiseks. Saksamaal valmistab Bundesbank koos föderaalse statistikabürooga ette uurimust, mis pühendub euro käibelelaskmise mõju hindadele.

Uued hinnad tekitavad tihti segadust. Saksa keskpanga Berliini osakonna üks juhtivaid töötajaid Klaus-Dieter Kühbacher, märkas ühe kaupluse aknal kaupa silmapaistvalt odava hinnaga - DM49. Kiirustades ostis ta korraga kolm pidzhaamat, maksis krediitkaardiga ja alles pärast märkas, et tegelikult oli hind eurodes, kirjutab ajaleht Vedomosti.

<#Businesspress.ru=http://www.businesspress.ru/newspaper/article.asp?mId=21960 aId=76765>

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    10. November 2009, 00:00
    Otsi:

    Ava täpsem otsing