Septembris reklaamis end internetis kõige enam Ühispank

05. oktoober 2001, 08:51

Septembris tõusis suurimaks internetis reklaamijaks jõuliselt Eesti Ühispank, jättes teisele kohale senise liidri Hansapanga, teatas oma uuringule toetudes Turundusnõukoda.

Kokku avaldas internetis reklaami kokku 183 firmat (augustis 173). Eelmisel aastal samal ajal kasutasid bännerreklaami kokku 175 firmat ning suurim reklaamija oli Hansapank.

Vaadeldud 22 keskkonnas avaldasid internetis reklaamijad septembris kokku ligi 4400 reklaamipäeva (bänneripäeva), mis on 100 reklaamipäeva rohkem kui augustis.

Kõikidest reklaamipäevadest kasutati suurt bännerit 2200 päeval, väikest bännerit 1700 päeval ja 530 päeval staatilist bännerit. Protsentuaalselt juhtisid reklaamipäevade arvu poolest Ilm.ee (15%), Delfi (10%), Everyday.com (7%), BNS (6%) ja Äripäev (4%).

Traditsioonilistest veidi erinevaid bännerreklaami formaate kasutas septembris reklaamimisel kokku 31 firmat (augustis 6).

Keskkondade tegelikud rahalised reklaamikäibed on keskkonnast sõltuvalt ning hinnakirjaväliste lisasoodustuste, bartertehingute ja muude allahindluste tõttu keskmiselt kuni 50% võrra väiksemad kui hinnakirjajärgsed hinnad. Turundusnõukoja hinnangul oli septembrikuu reaalne rahaline käive umbes 1,1 miljonit krooni.

Turundusnõukoja poolt läbiviidav bännerreklaamituru vaatlus sisaldab kõikide Eesti suuremate internetireklaami keskkondade bännerreklaamide mahtusid. Monitooringus on kõikide keskkondade puhul arvestatud hinnakirjajärgsete hindade ja soodustustega, arvestatud ei ole keskkondade omareklaame.

Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas vaid Neti ja Hot.ee, kuna nende keskkondade reklaamimüügi omapära eeldab teistsugust metoodikat.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing