Tunnel Helsingist Tallinna maksaks 26 miljardit krooni

12. oktoober 2001, 08:10

Tallinna ja Helsingit ühendava kuni 26 miljardit krooni maksva tunneli ehitust kavandav Soome algatusrühm on veendunud, et poole tunniga lahe alt läbi kihutavatest rongidest tõuseks tulu mõlemale pealinnale, kirjutab Postimees.

Ehkki suur osa soomlasi ei pea tunneli ehitust selle hiigelhinna tõttu tõenäoliseks, püüab paarikümneliikmeline ühing Eurorail ideed üleval hoida ning põhjendada selle kasulikkust.

Ühingu esimees, Helsingi linnavalitsuse kantselei personalijuhina elatist teeniv Martti Asunmaa leiab, et kahe linna lähedus lausa meelitab tunnelit rajama. Tema sõnul annaks see inimestele võimaluse igal hommikul ühest linnast teise tööle ja õhtul tagasi koju sõita.

Praegune laeva- ja lennuühendus pole suurte inimhulkade korral igapäevaseks töölkäimiseks piisav - lennusõit on liiga kallis, suured laevad liiguvad aeglaselt, poolteise tunniga lahe ületavad kiired väikelaevad jäävad aga suure laine korral ja talvisel ajal sadamasse.

Asunmaa usub, et tunneli valmides võiks üha enam soomlasi asuda elama Tallinna, kus on odavamad eluasemekulud, ja käia edasi tööl Helsingis. Samuti võiks järjest rohkem soomlasi käia tööl Tallinnas ning eestlasi Helsingis.

Euroraili ühingu hinnangul oleks tunneli rajamine kasulik kogu Soome majandusele, sest nii tekiks riigil mannerühendus otse Euroopasse. See aga parandaks oluliselt Soome rahvusvahelist konkurentsivõimet.

Helsingi arengujuht Pekka Korpinen tunnistas, et linn ei tee praegu tunneli rajamiseks mingeid plaane, kuigi võimalikes arengukontseptsioonides on seda ette nähtud.

?Tunnelit ei peeta praegu realistlikuks, sest selle rajamine on liiga kallis,» lausus ta. «Kuid maailm on juba kord selline, ebareaalsed asjad saavad aja möödudes teinekord reaalseteks.?

Tallinna linnavolikogu esimees Rein Voog ütles eile, et peab tunneli rajamist Tallinna ja Helsingi vahel võimalikuks ning tõenäoliselt rajatakse see 10-15 aasta pärast. ?Tunnelist ei pääse, see tuleb varem või hiljem,? nentis ta.

Euroraili ühingu kava kohaselt kuluks ligi 80 kilomeetrit pika tunneli projekteerimiseks ja ehitamiseks umbes kümme aastat. Projekti rahastataks pikaajalise riigi tagatud laenuga.

Tunnel oleks mõeldud nii reisijate, autode kui ka kauba veoks. Kui reisija tasuks peale rongipileti tunnelimaksu ligi 80 krooni, auto transport maksaks 660 krooni ja kauba transport 130 krooni tonn, peaks ehituskulud Euroraili prognoosi järgi 24 aastaga tasa saama.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing