ACNielsen avaldas 200 maailma tuntuimat kaubamärki, tipus Coca-Cola

02. november 2001, 11:42

Maailma juhtiv turu-uuringute firma avaldas maailma 200 juhtiva kaubamärgi nimekirja, kirjutab Kommersant.

Nende 200 kaubamärgi arvele jääb 90 protsenti tarbijaturust. Aastaläbimüügi suuruse poolest on esikohal gaseeritud joogid, alkohol ja sigaretid.
Reitinguagentuuri andmetel ületas 43 brändi aastaläbimüük 1 mld dollari piiri olles esindatud Ladina-Ameerika, Põhja-Ameerika, Aasia ja Vaikse ookeani, Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika turgudel.

Reitingutabeli tipus on Coca-Cola (tavaline ja light), Marlboro ning Pepsi (tavaline ja light), mis on teistest tunduvalt ette rebinud.
43 juhtiva brändi hulgas on PepsiCo"l 6 kaubamärki, Philip Morrisel ja Procter Gamble"il 5, kaheksal kompaniil (sh Nestle, Kimberley Clark, Mars ja Gillette) on vähemalt 2 kaubamärki aastase läbimüügiga üle 1 mld dollari.

Kaubamärgid laiutavad ebaühtlaselt - Euroopas ja Lähis Idas domineerivad Coca-Cola, Benson Hedges, Camel ja Danone, Põhja-Ameerikas Pepsi, Budweiser, Campbell"s ja Kellogg"s. Ainult 3 brändi - Gillette, Pedigree ja Always on ühtlaselt tugevad mõlemal maailma poolkeral.

<#Kommersant=http://www.kommersant.ru/lenta.html?id=25030>

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing