Nokia otsib kasvu Aasiast

07. detsember 2001, 12:14

See kas Nokial õnnestub täita oma lubadus suurendada turuosa maailma mobiiltelefonide turul 40 protsendile sõltub edust Aasias ning eelkõige Hiinas, kirjutab tänane Wall Street Journal.

Hiinas ning järjest enam Indias kasvab kiiresti uute abonentide arv, kelle eelistuste üle käib telefonitootjate vahel kibe konkurents. Liidrikoha tugevdamiseks tuleb Nokial kindlustada turuosa ka juba välja arenenud turgudel nagu Jaapan ja Lõuna Korea.

Jaapanis ja Koreas, kus on kasutusel CDMA standard, pole Nokial seni eriti hästi läinud, kuna Nokia CDMA telefonid pole osutunud piisavalt atraktiivseks. See võib Nokiale probleemiks saada kui ka China Unicom 3G jaoks CDMA standardi kasuks otsustab, kirjutab leht.

Põhirõhk on Hiinal, kus oktoobri lõpu seisuga oli 140 miljonit abonenti. Aastaks 2003 peaks abonentide arv kasvama 223 miljonile. Praegu on Hiinas jätkuvalt liidrikohal USA Motorola, kelle käes on kolmandik turust ning Nokia ees viie protsendipunkti suurune edumaa.

Nokia prognoosi järgi ületab mobiiltelefonide müük Aasias ja Vaikse ookeani piirkonnas tänavu esmakordselt müügi Euroopas. Aastaks 2005 on ka abonentide arv Aasias suurem kui Euroopas. Praegu on Euroopas Lehman Brothersi hinnangul 326 miljonit mobiilside abonenti.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing