Teemandifirma nõuab BBC-lt enese Osamaga seostamise eest 6 mln naela

10. detsember 2001, 15:39

Aafrika teemandifirma nõuab Briti meediahiiult BBC-lt 6 miljonit naela valuraha, kuna viimane seostas nende ettevõtte aktsionäri Osama bin Ladeniga, kirjutab The Guardian, vahendab Eesti Päevaleht Online.

BBC juhid aga ei tea, keda sellise vea eest süüdistada. Tegemist võib olla suurima laimuhagiga BBC vastu.

Meediafirma juhtkond uurib, miks saade Ten O?Clock News ehk Kümnesed Uudised süüdistas Aafrika teemandifirmat seotuses Osama bin Ladeniga. Teemandifirma advokaadid on esitanud hagi BBC ja kõnesoleva reporteri David Shukmani vastu.

Raamatupidajad on kokku arvutanud, et teemandifirma kaotas BBC oktoobri lõpus tehtud süüdistuse tõttu kuus miljonit Inglise naela (150 000 000 krooni).

Kolm nädalat pärast süüdistamist palus BBC Kümnestes Uudistes vabandust. Siiski esitas Aafrika firma hagi, kus nõuab BBC käest kaotatud summat.

31. oktoobril ütles Shukman uudistes, mida hiljem kanti üle kogu maailmas, et Oryx Natural Recources-nimelise teemandifirma aktsionär on vangis, kuna oli seotud 1998. aasta USA saatkondade pommitamisega. Ta vihjas, et teemandifirma raha kasutatakse Osama bin Ladeni terrorivõrgu rahastamiseks. Tegelikkuses olid aga vangistatud mees ja Oryxi aktsionär kaks eri inimest.

Oryx süüdistab BBCd veel selles, et viimane ei kontakteerunud nendega otse kommentaari saamiseks. Oleks nad seda teinud, oleks firma ka süüdistuse kummutanud.

Shukman ütles uudistes, et Mohammed Khalfan, kes nüüd kannab eluaegset vanglakaristust USA saatkondade pommitamise eest Aafrikas, on sama mees, kes Kamal Khalfan, Oryxi aktsionär. Tegelikkuses on nad kaks eri inimest.

Kamal Khalfan on 62aastane 1 protsendi Oryxi aktsiate omanik, Mohammed Khalfan aga 28aastane saatkondadesse pommide panija.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing