EMT tegevuskulud kasvasid tuludest kiiremini

05. veebruar 2004, 09:49

EMT grupi tegevuskulud kasvasid IV kvartalis 25 protsenti, tulud aga 12 protsenti.

EMT 2003. aasta neljanda kvartali tegevuskulud moodustasid 462 mln krooni, kasvades 2002. aasta sama perioodiga võrreldes 25%. Suur osa lisandunud tegevuskuludest kaasnes kaubandustegevuse suurenenud käivetega. Mobiilside valdkonnas tulenes kasv klientide kõneminutite kasvuga kaasnenud suurematest sidumistasudest. Neljandas kvartalis on traditsiooniliselt suurenenud turunduskulud.

2003. aasta neljandas kvartalis tuli EMT välja oma ettemaksega kõnekaardi Simpel uuenenud imagoga. Samal ajal toimusid ettevalmistused uue, spetsiaalselt lastele mõeldud brändi 'pop' turuletoomiseks 2004. aasta jaanuaris. Neljanda kvartali tegevuskulusid kasvatas ka EMTis toimunud varade allahindlus.

EMT Grupi neljanda kvartali äritulud ulatusid 736 mln kroonini, kasvades 2002. aasta neljanda kvartaliga võrreldes 12%. Oluliselt kasvasid grupi tütarettevõtte AS EMT Esindused tulud. Mobiilside valdkonnas olid jätkuvalt kõige kiirema kasvuga tulud SMS-idest ja andmesidest (kasv 27%). Tulud kohalikest ja rahvusvahelistest kõnedest kasvasid 11%. Tulenevalt mitmetest aastalõpu soodustustest jäi ettemaksega kaartide tulude kasv neljandas kvartalis tagasihoidlikuks. Antud kategooria tulud kasvasid 2002. aasta neljanda kvartaliga võrreldes 2%. Kuutasudest teenitavad tulud võrreldes 2002. aasta neljanda kvartaliga kahanesid.

EMT keskmine ühelt kliendilt teenitav tulu 2003. aasta detsembris oli 410 krooni. 2002. aasta detsembris oli vastav näitaja 423 krooni. Kliendi kohta keskmiselt teenitava tulu langus on suures osas tingitud ettemaksega kaartide laaditud kõneaja kasutusperioodi pikenemisest. Ettemaksega kaardi kasutajate osakaal kogu kliendibaasis oli 2003. aasta lõpuks tõusnud 38%-ni (2002: 34%).

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing