Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Otsingumootorid on leidnud rahaaugu

08. märts 2004, 15:34

Otsingumootorite reklaamtulud on näidanud viimasel ajal kiiret tõusu, kirjutab uudisteagentuur Investor`s Business Daily.

Käibe tõusmise taga on populaarseks muutunud ?pay-per-click? reklaamid, mis hüppavad peale otsingumootori kasutamist otsingutulemusena lahti. Reklaamijad maksavad iga korra eest kui internetikasutaja nende otsingutulemuse peal klikib. Lisaks maksavad reklaamijad selle eest, et nende reklaam võimalikult hea koha peal avaldatakse. Enamus selliseid reklaame näidatakse tavaliselt sponsorlingina otsingumootori ülaosas.

Möödunud aastal kasvas paljude otsingumootorite nagu Jeeves, FindWhat.com, Google ja Yahoo käive ja kasum just tänu sellistele pay-per-click reklaamidele.

Möödunud nädala lõpus teatas otsingufirma Ask Jeeves, et ostab ära pay-per-click reklaamide pealt head tulu teeniva Interactive Search Holdings ja vähemalt kahekordistab sellega oma käibe.
420 miljoni dollari (5,3 mld krooni) suurune ost peaks tõstma Ask Jeeves 2004. aasta käibe 235 mln dollarini. Möödunud aastal ulatas Jeeves käive veel kõigest 107,3 mln dollarini. Ask Jeeves aktsia tõusis möödunud nädala neljapäeval uudise peale 40%, tasemeni 29,02 dollarit.

?Pay-per-click otsingutulemused on virtuaalseks imeravimiks kogu otsingumootorite ärile,? arvab First Albany Corp analüütik Youssef Squali.
?Otsingumootorid on suutelised reklaamijatele tõestama, et sellised reklaamid toovad neile kasu. Need on internetireklaami peamiseks edasiviivaks jõuks,? lisas ta.

Turu-uuringu firma Jupiter Research hindab, et USAs kasvab Pay-per-click reklaamide käive 2001. aasta 600 mln dollarilt 2008. aastaks 4,3 mld dollarini.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing