EPL: Valimisreklaamid maksumaksjate miljonite toel vohamas

16. märts 2004, 07:50

Suur osa riigieelarvest erakondadele jagatud 60 miljonist kroonist moondub europarlamendi valimiste eel poliitikute hiidplakatiteks ja reklaamiklippideks.

Täna asuvad saadikud arutama Isamaaliidu algatatud poliitreklaami kärpimise ettepanekuid, mis seaksid ühe partei valimisagitatsiooni kogumahu ülempiiri neljale miljonile kroonile, kirjutab Eesti Päevaleht.

Eelnõu maha laitnud valitsus on aga tulemas välja konkureeriva pakkumisega, mis lubaks igal erakonnal matta valimiskampaaniasse kuni 30 miljonit krooni.

Säärase lae seavad erakondadele nii Riigikogu, kohalike volikogude kui ka europarlamendi valimiste ajaks seadusemuudatused, mis valmisid justiitsminister Ken-Marti Vaheri (Res Publica) juhtimisel.

?30 miljonit krooni on absurdne ja küüniline, sest nii suur piirmäär ei piira tegelikult midagi,? ütles isamaaliitlane Andres Herkel.

Aastatagustel kõigi aegade kallimatel valimistel kulutasid erakonnad Riigikokku pääsemiseks kokku 60 miljonit krooni. ?Mäletame hästi, et reklaamiveski esitab majasuuruseid hiidplakateid ja võrdsustab kandideerivad persoonid pesupulbriga,? märkis Herkel.

Kui varasematel valimistel kadusid reklaamivalmistajate kaukasse peamiselt sponsorite miljonid, siis 2004. aastast maksavad parteide reklaamikampaaniad kinni maksumaksjad, kuna Res Publica eestvedamisel kolmekordistas Riigikogu tänavu erakondade rahastamist riigieelarvest, soosides nii suurparteide huve.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing