Ülevaade: laevafirmade rentaablus kahaneb

16. märts 2004, 15:46

Tallinna ? Helsingi laevaliinil tegutsevate reederite konkurentsitingimuste analüüsist selgub, et maksuvaba kaubanduse kadumisel kaotab enim Tallink.

Eesti ühinemisel Euroopa Liiduga kaob Tallinna-Helsingi, aga ka Tallinna-Stockholm laevaliinil pardalt kaasa müüdavate kaupade vabastus aktsiisi- ja käibemaksust, teatas majandusministeerium. Tallinna-Stockholmi liinil on võimalik maksuvaba kaubandust jätkata tänu Ahvenamaa läbimisele reisil.

Nimetatud muudatusest tulenev maksukoormuse tõus puudutab nii Eesti kui teiste riikide vedajaid, kes opereerivad Tallinna-Helsingi liinil. Tallink on oma konkurentidest enim orienteerunud Tallinna-Helsingi laevaliinile, mistõttu on maksuvaba kaubanduse kaotamisel firma kulude kasv ja rentaabluse langus suhteliselt suurem võrreldes konkureerivate vedajatega.

Kuigi juriidilise isiku maksustamise seisukohalt on Eesti maksusüsteem soodsam kui Soomes või Rootsis, toetavad Soome ja Rootsi riigid laevafirmasid otseselt, peamiselt meremeeste tulu- ja sotsiaalmaksu arvelt.

Tehtud arvutuste kohaselt langeb Tallinki tegevus- ja puhaskasumi rentaablus konkurentidest madalamaks, kui Soome riik kahekordistab oma toetused reederitele. Juhul kui Soome kavandatavaid toetusi ei rakenda, jääksid Tallinki rentaablusnäitajad konkurentidest kõrgemaks ka pärast maksuvaba kaubanduse kadumist.

Koostatud ülevaade esitab kokkuvõtte analüüsist, mille eesmärgiks oli võrrelda rahvusvahelisel Tallinna-Helsingi laevaliinil reisiveoteenust osutavate reederite konkurentsitingimusi pärast Eesti ühinemist Euroopa Liiduga, teatas majandusministeerium.

Euroopa Liidu õigusaktide kohaselt saab võrdsete konkurentsitingimuste tagamine olla aluseks riigiabi andmisele. Töö eesmärgiks ei olnud konkreetse riigiabi taotluse põhjendatuse analüüs ega võimalikule abitaotlusele hinnangu andmine.

Ülevaates esitatud võrdlus keskendub peamiselt reederi asukohariigist sõltuvatele teguritele, mis mõjutavad laevandusettevõtte konkurentsivõimet läbi tulu- või kulubaasi. Vaatluse all olid otsesed ja kaudsed maksud, võimaldatav riigiabi ning muud toetused.

Analüüsi koostamisel osalesid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, rahandusministeeriumi ning AS Tallink Grupp esindajad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing