Teisipäev 17. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti võib saastekvootide parima müügihetke maha magada

07. aprill 2004, 12:45

Kui Eesti ettevõtted ennast tehniliselt ja finantsiliselt ette ei valmista, võidakse 2005. aastast käivituva saastekvootide müügi hinnatipud maha magada.

Vähem kui üks viiest (18%) Euroopa energiafirmast on käivitanud ettevõttes kliimamuutuse strateegia, tõdeb PricewaterhouseCoopersi uuring. Uuringu avaldamine märtsi lõpus tähistab viimase ettevalmistava etapi algust kogu Euroopa Liitu hõlmava emissioonide kauplemisskeemi käivitamiseks, sest märtsi lõpus pidid liikmesriikide valitsused teatama kuidas nad kavatsevad tagada skeemi täitmist, kui kauplemine 2005. aasta jaanuaris algab.

Teet Tenderi, AS PricewaterhouseCoopers Advisors konsultandi, sõnul on hoolimata sellest, et Eesti nagu ka enamike teiste 1. mail Euroopa Liiduga liituvate riikide puhul tuleb rääkida pigem kasvuhoonegaaside saastekvootide müügist kui ostust, on ka potentsiaalsetel müüjatel vajalik valmis olla sellest suurima väärtuse realiseerimiseks. Täna ei oska keegi täpselt ennustada, millises suunas hakkab CO2 kvoodi hind liikuma ning turg võib kujuneda üsna volatiilseks. ?Volatiilsel turul aga on oluline, et ostjate soovile reageeritakse kiiresti. Omamata selleks valmisolekut tehnilises, finantsarvestuse või juhtimisprotsesside mõttes, võivad ettevõtjad sobivaima müügihetke käest lasta,? ütles Tender.

Praegu, üheksa kuud enne tähtaega PricewaterhouseCoopersi poolt 75-es suures Euroopa energiafirmas teostatud uuring ?Emissioonide olulisus: Saastekvootide kauplemise ja ettevõtte väärtuse strateegiate ühendamine energiafirmades? näitab, et vähem kui pool (45%) firmadest on rakendanud kliimamuutuse strateegia, kas siis osaliselt või täielikult, 22 protsendil puudub selles osas igasugune strateegia. Peaaegu pool (48%) küsitletud ettevõtetest nentis, et on liiga vara öelda, kas nad asuvad emissiooniõigustega kauplema. Siiski on enamik ettevõtetest kohustatud sisenema kauplemisturule, et vastata uutele EL-i nõudmistele.

Richard Gledhill, PricewaterhouseCoopers?i energiasektori klientidele suunatud corporate finance teenuste globaalne juht, nendib: ?See on teema, mida peaks käsitlema ettevõtete juhatuste tasemel. Jaanuaris 2005 kauplemise alustamiseks on vaja teha veel tohutult ettevalmistusi. Aga see ei puuduta ainult protsesse ja kontrollisüsteeme. Emissioonikaubanduse abil võib ettevõtte märkimisväärselt oma väärtust kasvatada. Energiafirmadel peab selleks olema selge strateegia.?

Enamus (54%) PwC uuringule vastanutest usub, et emissioonide kauplemine aitab pikas perspektiivis tõsta nende firma aktsiate väärtust, ja 49 protsenti ennustavad positiivset mõju kasumile; ometi, ainult ühes viiest energiafirmast on olemas tegutsemisstrateegia.

PricewaterhouseCoopersi uuring tõstab esile varajase strateegilise planeerimise ja tugeva projektijuhtimise vajaduse. Süsihappegaaside emissiooniõigustega kauplemine tuleb integreerida energiamüügi ja riskijuhtimisega; seda peab hindama investeerimis- ja ülevõtmisotsuseid langetades ning arvesse tuleb võtta juriidilised probleemid, maksuküsimused, raamatupidamine, informatsiooni avaldamine ja vastavusnõuded. Firmad peavad olema valmis ka võimalikeks ??okiriskideks? nagu näiteks ülekandevõrgu kriis, ekstreemsed ilmastikuolud või puudujääk turul, mis võib ootamatult viia ettevõtte üle lubatud emissioonipiiri.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing