Eesti Raudtee müüs 19 miljoni krooni eest vedureid

25. august 2004, 13:27

Eesti Raudtee poolt korraldatud avalikul vedurioksjonil müüdi 46 nõukogude päritolu vedurit.
Kogu vara lõplikuks müügihinnaks kujunes 1,496 miljonit dollarit (19 mln krooni).

Kokku oli oksjonile esitatud 49 vedurit. 49st vedurist müüdi oksjonil 46, neist vaid kolm alghinnaga.

Eesti Raudtee finantsdirektor Stephen Archer nimetas oksjoni tulemust väga rahuldavaks. ?Vedurid, mis muidu oleks vanarauahinnaga müüdud, õnnestus müüa oodatust kõrgema hinnaga ning ettevõtte teenis ligi 20 miljoni krooni võrra lisatulusid,? ütles Archer.

Madalaim alghind oli 17 000 dollarit (217 600 krooni) 2M62 veduritel, kuid kkõrgeimaks ostuhinnaks kujunes sama mudeli eest 40 300 dollarit (515 840 krooni). Kõrgeim ostuhind üldse oli 60 100 dollarit (769 280 krooni), mis maksti ühe M62 veduri eest.

Kogu oksjonile esitatud vara lõplik müügihind ületas alghinda 41 protsendiga.
Konkursil osales kokku üheksa ettevõtet ? AS Baltijas Ekspressis ja SIA Latgales Metals Lätist, OÜ Ferrum Group, OÜ Larrado, AS Skinest Projekt, AS Eesti Metallieksport (EMEX), OÜ Refonda ja AS Ühinenud Depood Eestist ning RailWorld USAst.

RailWorld, kes on Eesti Raudtee suuraktsionäri Baltic Rail Services kaasosanik, omandas avalikul enampakkumisel 80 protsenti müüdud veduritest. RailWorldi veduriteenistuse juhi David Pattersoni sõnul kavatseb RailWorld ostetud vedureid kasutada oma projektideks Poolas. ?Vedurite teljevahe muudetakse Euroopa standardile vastavaks ning neile paigaldatakse 3000-hobujõulised General Motorsi diiselmootorid, praegused nõukogude päritolu elektrisüsteemid ning diiselmootorid vahetatakse täielikult välja,? ütles Patterson.

Eesti Raudtee finantsdirektori Stephen Archer?I sõnul kavatseb Eesti Raudtee kindlasti osaleda remondikonkursil ning esitada pakkumise vedurite ümberehitamiseks Tapal.

Kasutatud nõukogude päritolu vedurid seisid viimastel aastatel Eesti Raudtee jaamaterritooriumitel ning depoodes üle Eesti ning nende tehniline seisukord ei võimaldanud neid kasutada kaubavedudel. Peale oksjonit on Eesti Raudteel 56 General Electricu C-36 vedurit, 19 General Electricu C-30 vedurit, 26 ?ME-3 manöövervedurit ning üks M62 vedur.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing