Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Majandusministeerium: esimesed kuud euroliidus tõid kaubandusedu

02. september 2004, 12:15

Esimesed kuud euroliidus olid kaubandusele edukad, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeerium statistikaameti teadet kaubandustulemuste kohta.

Jaemüük kasvas mais-juulis stabiilselt 11-12%. 2004. aasta teises kvartalis oli kaupade müügi kasvutempo eelmise aasta teise kvartali kasvutempost peaaegu poole kiirem ? müük kasvas 15%. Rekordiline müügikasv oli aprillikuus (23%), põhiliselt kodutehnika, autode ja mootorikütuse osas, kus seoses Euroopa Liitu astumisega oli ostuaktiivsus hinnatõusu kartuses eriti kõrge.

Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide ostuaktiivsus on olnud kõrge juba aasta algusest. Müük tõusis hüppeliselt aprillis (41%). Nõudluse kasvu tõttu seoses väljastpoolt EL imporditavate kaupade oodatava hinnatõusuga kui ka alanud ehitushooajaga, suurenes majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluste müük teises kvartalis 25%. Müüki aitas tõsta ka eelmise aasta madal võrdlusbaas.

Toidukaupade kaupluste müügi kasv oli teises kvartalis kuude lõikes küllaltki ühtlane, kõikudes 15-18% vahel. Toidukaupade kaupluste müük kasvas teises kvartalis 16% ja kasvutempo oli võrreldes esimese kvartaliga viie protsendipunkti võrra kiirem. Käivet aitas kasvatada Euroopa Liiduga liitumise eelne suhkru, soola, tangainete jm kõrgendatud müük. Suure osatähtsuse tõttu moodustab toidukaupade kaupluste müügi juurdekasv üldisest jaemüügi juurdekasvust peaaegu poole - 47%.

Enne Euroopa Liiduga ühinemist püsis autode müügi kasvutempo viimased kolm kuud kõrgel tasemel (19-24%). Autosid osteti hinnatõusu kartuses seoses tollimaksu kehtestamisega kolmandatest riikidest imporditavatele sõidukitele. Mais toimus autode müügi kasvu järsk pidurdumine. Tervikuna kasvas teises kvartalis mootorsõidukite ja nende varuosade müügikäive 12%, mis oli jaekaubandusettevõtete keskmisest kasvutempost aeglasem.

Garderoobikaupluste müügitempo aeglustus teises kvartalis veelgi, kasvades ainult 3%. Konkurents selles valdkonnas on eriti tugev. Suvekaupade müüki pidurdas juunis jahe ilm. Müügitempole mõjus ka eelmiste aastate kõrge baas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing