PM: Riik üritab ettevõtjate abiga Eesti sügist müüa

15. september 2004, 09:21

Sadakond Eesti turismiettevõtet püüavad EASi toel meelitada sügisel Eestisse nii kohalikke kui Lätist ja Rootsist pärit turiste.

Võimalusi, kuidas oma vaba aega veetvaid turiste ka sügisel Eestisse meelitada, on turismiarendajad otsinud juba ammu. Seni on see toimunud peamiselt konverentsiturismina, kuid tänavu korraldab EAS esmakordselt sügiskampaania, millega reklaamitakse saja erineva turismiettevõtte ligi 200 programmi, kirjutab Postimees.

Eesti ühe usinama seiklusturismi propageerija Paap Kõlari sõnul ei ole riik väiksemaid turismiettevõtjaid seni sõnadest rohkemaga sisuliselt toetanud. «Paljudele selline väljaütlemine ei meeldi, kuid nii see on,» lausus ta. «Seda enam tuleb tänavust sügiskampaaniat toetada, sest sellest on kindlasti kasu nii riigile kui tegijatele endile.»

Kõlari juhitav Surfiparadiis Hiiumaal Ristna neemel pakub kampaania raames merepäästeatraktsiooni «Mayday-Mayday», kus õpetatakse inimesi merel hakkama saama ja kriisiolukorras käituma. «Tegemist on tõsise asjaga, mis lisaks meelelahutusele annab ka vajaliku kogemuse ja teadmisi,» kirjeldas ta.

Suur osa ligi 200 pakkumisest ongi seotud seiklusturismiga ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juhi Tea Varraku sõnul on kõige aktiivsemad saarte ja Lääne-Eesti ettevõtjad. «Pakkumisi on ka mujalt, kuid need kaks piirkonda on kõige sagedamini esindatud,» lausus Varrak.

Reval Hotelligrupi juhi Feliks Mäguse sõnul tuleb sellist algatust aga igal juhul toetada, sest turistide arv langeb sügiseti tuntavalt. «Kui suvel on hotellide täituvus üle 90 protsendi, siis septembris kukub see Tallinnas 65-70 protsendini ning sealt edasi lähevad näitajad ainult alla,» rääkis ta. «Uus hooaeg hakkab meie jaoks lihavõtetega.»

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing