Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

PM: Reklaam surnud imikuga ?okeerib avalikkust

22. september 2004, 08:11

Tallinna vanalinnas asuv rõivapood pani alkoholivastase kampaania raames eile vaateaknale surnult sündinud imiku ja pälvis selle eest teravat kriitikat.

Kampaania korraldaja Heikki Haldre sõnul peaks aju- ja koljukahjustusega sündinud imik illustreerima alkoholi kuritarvitamise tagajärgi. Ta väitis, et vaid sel moel saab ühiskonnas teravalt teemat tõstatada, sest teised meetodid, näiteks loengud, jätavad rahva külmaks, kirjutab Postimees.

Tallinna kesklinna valitsuse linnakeskkonna osakonna juhataja Maie Pahapilli sõnul on tegemist üle piiri minekuga ja ta lubas, et linnavalitsus peab aru, mida ette võtta. Ka kesklinna vanem Keit Pentus kinnitas, et selline vaatepilt on paljudele linlastele ?okeeriv, ning palus Haldrega vesteldes kampaaniat muuta.

«Ehkki tähelepanu juhitakse tõsisele probleemile, on kindlasti oluliselt taktitundelisemaid viise, kuidas tulevastele emadele ja isadele teadvustada, et viinajoomine kahjustab lisaks nende tervisele ka uue ilmakodaniku närvisüsteemi,» ütles Pentus.

Haldre kinnitas, et kampaanias pole midagi ebaseaduslikku ja seetõttu pole linnal õigust nõuda imiku mahavõtmist.

«Taevane arm!» hüüatas Tallinna Pedagoogikaülikooli reklaami ja meedia osakonna juhataja Tiina Hiob rõivapoe Hoochi Mama väljapanekust kuuldes hukkamõistvalt. Samas pidi ta nentima, et seadusega selline reklaam tõenäoliselt vastuollu ei lähe ning laste kasutamine reklaamis on siiani väga nõrgalt sätestatud.

Ka mitu Postimehega vestelnud reklaamiasjatundjat oletas, et kampaaniaga soovitakse tõmmata tähelepanu pigem kauplusele kui alkoholismi tagajärgedele.

Eileõhtusel kampaania avamisel pakkusid korraldajad tasuta alkoholi, mida Haldre põhjendas eksperimendiga: «Eesmärk oli vaadata, kui paljud inimesed ütlevad «ei».»

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing