Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Pressinõukogu taunis Lääne Elu artiklit

25. oktoober 2004, 16:05

Pressinõukogu tegi oktoobrikuus viis otsust, neist üks oli tauniv ja neli õigeksmõistvad.

Pressinõukogu tegi õigeksmõistvad otsused kahe Äripäevas ilmunud artikli kohta ning kahe SL Õhtulehes ilmunud artikli kohta. Tauniv otsus langetati Lääne Elus ilmunud artikli kohta.

Tauniva otsuse tegi Pressinõukogu Lääne Elus 29. juulil 2004 ilmunud artikli ?Jaapani ärimees tahab Ridalasse 64 krundiga elamurajooni? kohta, mille peale esitas kaebuse Erja Järvis. Kaebaja pidas Jaapani ärimehe Toshio Kawabe plaane ja varasemaid tegusid kajastanud artiklit laimavaks ja eksitavat infot sisaldavaks. Leht vastas, et tugines erinevatele allikatele, kellest mõni jäi vaid toimetuse teada. Lehe arvates oleks artiklis esitatud süüdistusi saanud ümber lükata vaid Kawabe, kes aga intervjuud ei andnud. Leht pakkus kaebajale võimalust ka vastulauseks, mida aga ei kasutatud.

Pressinõukogu arutas Kaitsejõudude Peastaabi kaebust Äripäevas 2. märtsil 2004 ilmunud artikli ?Kaitsevägi tellis röövraide? peale ning otsustas, et ajaleht ei ole rikkunud head ajakirjandustava. Peastaap ei olnud rahul artikli pealkirja ja juhtlausega, kus väideti nagu oleks kaitsevägi tellinud röövraide. Kaebaja leidis, et kaitseväge on käsitletud kurjategijana enne sellekohast kohtuotsust ning sellega on leht rikkunud ajakirjanduseetika koodeksit.

Pressinõukogu arutas Tiit Hallikma kaebust Äripäevas 25. veebruaril 2004 ilmunud artikli ?Maksuametnik samas firmas kütusepesijatega? peale ning otsustas, et ajaleht ei ole rikkunud head ajakirjandustava. Kaebaja pidas artiklit tõele mittevastavaks ning ei olnud rahul, et temalt kommentaare ei võetud. Äripäev kinnitas, et üritas kaebajaga mitu päeva kontakti saada nii enne kui ka pärast artikli ilmumist.

Pressinõukogu arutas Georgi Kirsimaa kaebust SL Õhtulehes 26. juunil 2004 ilmunud artikli ?Äsja kooli lõpetanud nooruk sõitis väikese lapse surnuks? peale ning leidis, et ajaleht ei ole rikkunud head ajakirjandustava. Georgi Kirsimaa kaebas Pressinõukogule, et artiklis on esitatud kontrollimata fakte, mis loovad traagilise õnnetuse põhjustanud noorukist roolijoodiku pildi. Leht märkis, et artiklis ei väidetud nagu oleks olnud õnnetuse põhjustanud nooruk alkoholijoobes. Artikli autor rõhutas kirjutises veel eraldi, et nooruki alkoholijoobe kohta andmeid ei ole.

Pressinõukogu arutas Gunnar Loho kaebust SL Õhtulehes 4. augustil 2004 ilmunud artikli ?Muusikaärimees Gunnar Loho: Läbi minu voodi tahavad paljud staariks saada? peale ning otsustas, et ajaleht ei ole rikkunud head ajakirjandustava. Gunnar Loho kaebas Pressinõukogule, et artikli pealkiri on eksitav ning solvav ja artiklis on ajakirjanik talle sõnad suhu pannud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing