Proovid ei tõesta reostuse tulemist Fawlessilt

07. märts 2006, 15:47

Esialgsed proovide põhjal ei saa anda hinnangut, kas looderanniku reostuse tekitas tanker Fawless, teatas Põhja ringkonnaprokuratuur.

Tänaseks on valminud esialgsed analüüsi tulemused Eesti looderanniku reostuse uurimisgrupi liikmete poolt kahtlusaluselt tankerilt Flawless võetud proovidest.

Veebruari lõpus saatis uurimisgrupp ekspertiisi kaheksa tankerilt võetud proovi, mis pärinesid erinevatest laeva tankidest ning tekilt, kuhu 23. jaanuaril valgus laeva kapteni teate kohaselt raskekütteõli.

Kriminaalmenetlust juhtiva Põhja ringkonnaprokuratuuri juhtivprokuröri Lavly Lepa sõnul ei saa esialgsete proovide tulemuste põhjal anda hinnangut, kas looderanniku reostuse võis põhjustada tanker Flawless. „Proovide esialgsed tulemused ei kinnita tankeri Flawless süüd, samas ei ole võimalik esialgsetele tulemustele toetudes laeva ka lõplikult välistada,“ ütles Lepp.

Üksi Flawlessilt võetud kütteõli proov ei ole identne reostuse piirkonnast võetud prooviga, samas on erinevatest laeva tankidest ja tekilt võetud proovidel reostuse piirkonnast võetud prooviga suuremal või vähemal määral kattuvusi.

„Ekspertide sõnul on täpsema hinnangu andmiseks vajalik täiendav võrdlusmaterjal,“ sõnas juhtivprokurör Lavly Lepp. Tema sõnul tähendab see, et uurimisgrupil tuleb jätkata informatsiooni kogumist teistel kahtlusalustel laevadel kasutatavate ja transporditavate kütuste kohta. „Erinevatelt laevadelt pärit kütuste võrdlemisel reostuspiirkonna proovi tulemustega on seejärel võimalik öelda, millistelt laevadelt on reostuse pärinemine rohkem ja millistelt vähem tõenäoline,“ lisas ta.

Uurimisgrupp jätkab kahtluse alla jäänud kümnel laeval kasutatava kütuste ja laevade viimaste bunkerdamiste kohta informatsiooni kogumist paralleelselt nii ametkondade otsekontaktide kaudu välispartneritega kui rohkem aega nõudvate õigusabipalvete abil. Kuna laevadel ja bunkerfirmades säilivad 12 kuu jooksul laevadel kasutatavate ja transporditavate kütteõlide näidised ja nende koostist iseloomustav dokumentatsioon, soovib uurimisgrupp esialgu kasutada edasises töös ära maksimaalselt kättesaadavat dokumentatsiooni ning otsustada selle pinnalt, millistelt laevadelt küsida seejärel õigusabipalvete abil välja laevades olemasolevad proovid.

Käesoleval hetkel kahtluse all olevad kümme laeva sõidavad erinevate riikide lippude all, muuhulgas Luksemburgi, Gibraltari, Libeeria, Ühendkuningriikide, Saksamaa, Soome, Taani ning Antigua ja Barbuda lipu all. Kõikide kahtlusaluste laevade operaatorid asuvad valdavalt Euroopa riikides.

Põhja ringkonnaprokuratuuri juhtimisel asus Eesti looderannikul 28. jaanuaril avastatud ulatusliku reostuse põhjuseid uurima Keskkriminaalpolitsei, samuti kaasas prokuratuur uurimisse menetlejate õigustes teised ametkonnad – keskkonnainspektsiooni ja piirivalveameti.

Keskkriminaalpolitsei ja keskkonnainspektsiooni töötajad ja nendega kaasas olnud ekspert võtsid Egiptuses ühe võimaliku Loode-Eesti reostuse põhjustajana kahtluse alla olevalt tankerilt Flawless uurimiseks ekspertiisimaterjali ning vestlesid meeskonna liikmetega käesoleva aasta 11.-12. veebruaril.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing