Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

E-kaubanduses esineb tõsiseid probleeme

16. juuni 2006, 15:51

Euroopa tarbijakaitsevõrgustikule ECC-Net laekus mullu seoses internetis sooritatud ostudega 1834 kaebust ning 1946 tarbija õigusi puudutavat päringut.

Euroopa tarbijakaitsekeskuste võrgustiku (European Consumer Centres Network ehk ECC-Net) läbi viidud uuring e-kaubandusega seotud tarbijaprobleemidest hõlmas pea kõiki Euroopa Liidu liikmesriike ning Norrat ja Islandi.

Uuringust selgus, et peamised probleemid interneti-kaubanduses on seotud tellitud kaupade kohale toimetamisega (46% kaebuste koguarvust) ning sageli ei jõuagi tellitud ning makstud kaup tarbijani, teatas tarbijakaitseamet.

Teiseks sagedaseks probleemiks on interneti teel tellitud kauba kvaliteet ning asjaolu, et online-kaupmehed ei tunnista sageli oma seadusejärgseid kohustusi defektiga toode kas parandada, asendada või selle eest raha tarbijale tagastada.

Pea kümnendik 2005. aastal Euroopa tarbijakaitsekeskustes lahendada olnud e-kaubandusega seotud piiriülestest kaebustest olid seotud online-kaubamajas esitatud eksitava hinnateabega. Lisaks puudutas ligikaudu kümnendik kaebustest ebaõiglasi lepingutingimusi ning sama suur hulk kaebusi oli seotud võimaliku tarbija petmisega kaupleja poolt.

Eestis on ülepiirilisi online-oste puudutavate kaebuste arv suhteliselt madal – 2005. aastal laekus tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskusele kuus vastavasisulist pöördumist. Samas võib eeldada, et ülepiiriliste e-kaubandust puudutavate kaebuste arv kasvab sarnaselt teiste riikidega ka Eestis, eelkõige seoses rahvusvaheliste veebipõhiste ostukeskkondade tegevuse laienemisega ning interneti teel sooritatavate ostude populaarsuse kasvuga.

Käesoleva aasta juunis valminud uuringus osales ka Eesti tarbijakaitseameti juures tegutsev EL tarbija nõustamiskeskus, kes on ühtlasi European Consumer Centres Network liige. Võrgustikku kuuluvad keskused lahendavad tarbijate piiriüleste ostudega seotud probleeme.

Uuringu eesmärgiks oli kaardistada 2005. aastal interneti-kaubanduses aset leidnud tarbija õiguste rikkumised, analüüsida tarbijate poolt esitatud kaebusi ning aidata seeläbi kaasa e-kaubandusturu korrastamisele ja tarbijate teadlikkuse tõstmisele.

Uuring 'The European Online Marketplace: Consumer Complaints 2005' on kättesaadav inglise keeles EL tarbija nõustamiskeskuse <#kodulehel=http://www.consumer.ee/failid/eur_online_marketplace_20052.pdf>

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing