Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti IT-toode köidab Hiinat

09. september 2008, 07:40

Eestlaste loodud lihtsate kodulehtede
loomise platvorm Edicy võidab kliente üle maailma, viimast lihvi saav
koduleheplatvorm on Hiinast leidnud juba üle 6000 kasutaja.

Arvestada tuleb, et tegemist on testversiooniga ning ainus reklaam on jutud maailma tehnikablogides.

"Avasime tasulise teenuse Edicy Pro paari nädala eest. Aasta lõpuks on meil eesmärk jõuda 100 000 Edicyga ehitatud veebini, millest Pro kasutajaid (teenuse eest maksjaid) oleks 1% ringis. Näeme oma esmase turuna mitte-ingliskeelset maailma, kus on võimalus saavutada valitsev turupositsioon," rääkis Edicy juht Tõnu Runnel.

Paljukeelne platvorm

Edicy, millest veerand kuulub endisele Skype'i mehele ning praegusele riskikapitalistile Toivo Annusele, ei ole tegelikult midagi uut. Tegemist on lihtsa viisiga luua oma firmale või hobile koduleht etteantud sisuhaldusvidinate abil. Edicy on saanud foorumites kiita kui üks ilusaimaid tuhandete sarnaste toodete seas. Erinevalt konkurentidest on Edicy läbivalt paljukeelne. Teised piirduvad reeglina üksnes ingliskeelse teenusega.


"See oli ka meile üllatus, kui järsku hakkas Hiinast kliente tulema, päevas registreeriti sadade kaupa uusi kasutajaid," rääkis Edicy turundusjuht Andres Sehr, kes lisas, et kuna tegemist on testversiooniga, siis ei ole mitte kuskil seda platvormi reklaamitud.

"Me postitasime lugusid erinevatesse blogidesse, kust meie lood sattusid ühte suurde tehnikafoorumisse ning nii see info levis," sõnas Sehr. Praegu on Edicyl 9400 klienti. Kui arvestada, et tulevikus on aastane teenustasu 1500 krooni, on juba olemasolevate klientidega võimalik luua 14miljoniline käive.

Lihtsuse võlu

Edicy tuntuim klient on Starman, kes ehitas oma kodulehe täielikult pakutavale platvormile. Starmani turundusjuht Timo Hartikainen sõnas, et nad lähtusid valiku tegemisel platvormi lihtsusest, lisavõimalustest ja Edicy taga olevast tiimist, kellega neil oli varasem hea kogemus olemas.

"Klientide ootused sisuhaldussüsteemide suhtes on väga erinevad, seega universaalse toote kontseptsioon ei kata reeglina paljusid spetsiifilisemaid vajadusi. Kui aga proovida arendada toode väga võimalusterohkeks, muutub toode kasutajale keerukaks. Kindlasti peaks looma võimalused platvormile vajalike kliendipoolsete laienduste tegemiseks," sõnas IT-firma Exact juht Lars Hion.

Konkurentlehe Welisa platvormi looja, IT-firma Krabi Mask partner Mattias Lepp sõnas, et kui vaadata kommentaare maailmas selliste lehtede kohta, siis need on pigem "jälle järgmine".

"Toivo Annuse kambasolek on vaieldamatult väga suur asi, samas ma ei usu, et see oleks edu pant. Võtame kas või kajastused maailmas ja leitavuse otsingumootorites, mis tegelikult on CMSi turul üks olulisemaid asju, siis meie oleme saavutanud ühe nädalaga nende 1,5 kuu kajastuse," ütles Lepp.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. September 2008, 15:45
Otsi:

Ava täpsem otsing