Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Likvideerime maksuaugud"

    Peaminister Andrus Ansip tunnistas ETV-le antud aastalõpu intervjuus, et autode käibemaksu temaatikat on käsitletud kiirustades ja need otsused vajaks paremaks muutmist.

    Järgneb katke ETV intervjuust peaministriga, küsitlejaks Andres Kuusk.
    Me võiksime panna aasta eelviimasel päeval diagnoosi koalitsiooni tervisele. Teie oma kabinetiliige on öelnud, et eelarve koostamise ajal oli patsient üsna kriitilises seisus.Ei siin ole küll tegemist patsiendiga. Selle kriitilise seisuga on nii, et see kordub ikka. Eelarveläbirääkimistest eelarveläbirääkimistesse. Alati on rahajagamise probleemid kõige tõsisemad probleemid ja kõige kuumemad teemad. Ei erinenud sel aastal see eelarve koostamine tavapärasest. Pingeline see oli, kuid lõpuks jõuti konsensuslikule kokkuleppele. Järgmise aasta eelarve on Eestile hea eelarve. Sotsiaalselt vastutustundlik eelarve ja tulevikku vaatav eelarve.
    Aga kuidagi rabedalt ikkagi. Ka koalitsiooni sees olid mõned asjad läbi rääkimata. Autode käibemaksu või käbemaksu deklaratsiooni küsimus.Kõik kriitilised otsused langetatakse tavaliselt piiratud ajaressursi ja piiratud reaalsete ressursside tingimustes. See ei puuduta ainult eelarvekõnelusi, vaid absoluutselt kõiki eluvaldkondi. Nii ka autode käibemaksu temaatika või ka mõned muud temaatikad on käsitletud kiirustades ja need otsused vajavad kindlasti paremaks muutmist parlamendis. Selleks ju parlament olemas ongi.
    Te ei ole öelnud näiteks rahandusministrile, et hea Jürgen, ära tee nii, sest see on Reformierakonna põhivalijate maailmavaate vastu?Ei ole kindlasti Reformierakonna põhivalijad need, kes otsiks maksuauke ja vaataks, kuidas saaks ise kaaskodanike maksudest rohkem kasu saada! Kindlasti on Reformierakonna põhivalijad ausad maksumaksjad ja nad ei mõtle sellele, kuidas tekitada maksuauke juurde.
    Aga Te lubate, et sel korral räägitakse need asjad ettevõtjatega läbi?Jah. Läbirääkimisteks peaks olema piisav aega. Läbirääkimised ei saa tähendada seda, et need lõpevad tormilise aplausiga ja kõik kiidavad heaks. Kui küsimus puudutab maksuaukude likvideerimist, siis need, kes maksuauke kasutavad, ülimalt õnnelikud selle üle pole, et üks maksudest kõrvalehiilimise viis lõpetatakse ära.
    Kas Reformierakond või koalitsioon on selles küsimuses ettevõtjatega vaenujalal?Sõltub ettevõtjatest. Ei saa kõiki ettevõtjaid käsitleda ühtviisi. Nendele ettevõtjatele, kes kasutavad autosid tõepoolest tootmissisendina, ei muutu mitte midagi.Kui üks eraisik maksab oma auto pealt käibemaksu ja ta ei saa mitte sentigi tagasi rehkendada, siis 5600 Eesti "ettevõtjat" kasutavad ettevõtet ainult selleks, et oma isiklikku elu ettevõtluse vormis makse optimeerides elada. See ei ole ausatele ettevõtjatele ega eraisikutele vastuvõetav. Sellised maksuaugud tuleb likvideerida. See on meie kõigi huvides.
    Täispikka intervjuud vaata või loe ERRi uudisteportaalist.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.