Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Amserv: kontrolli autot alati margi esinduses

    Selleks, et kasutatud autot ostes mitte petta saada, tasub Amserv Grupi ASi tegevjuhi Mart Mägi sõnul lasta ostetavat autot alati margi esinduses kontrollida.

    „Esimese asjana tasuks vaadata ja üle kontrollida see, kes on müüja. Et oleks usaldusväärne partner, näiteks AMTELi liige või sõltumatu koht, kelle omanikud on teada," soovitas Mägi.
    Samuti soovitab ta osta autot vastava margi müüja juurest. "Kui inimene soovib odavama hinna pärast tuua auto Euroopa turult, siis võiks teha autole ülevaatuse konkreetse margi esinduse juures. Esindustel on alati oma markidest parem ja konkreetsem ülevaade," soovitas Mägi.
    Maksu- ja tolliamet teatas, et hakkab liisingufirmade liidule jagama teavet selle kohta, milliste sõidukite puhul ei saa registritoiminguid kiirelt teha ning liisingettevõtted omakorda hoiduvad selliste sõidukite finantseerimisest.
    „Eelmise aasta sügisest, kui maanteeamet koos AMTELiga võttis tõsiselt ette kasutatud autode petuskeemid turul, oli tegelikult näha, et asi liikus paremuse suunas. Kogu temaatikas on tegelikult kaks poolt – käibemaksupettused ja valede odomeetrinäitudega autod. Kahjuks teravik on nüüd keskendunud rohkem käibemaksu poolele, tegelikult on mõlemas osas täna näha vähenemist. Ja need on tegelikult omavahel ka seotud, sest mõlemas vallas tegutsevad samad isikud," rääkis Mägi.
    Ta märkis, et skeem, mida varem turul massiliselt rakendati, oli kindlasti kuritegelik. "Kahjuks levis see vahepeal juba nii palju, et seda kasutati väga suures ulatuses. Täna on märgid skeemitamise vähenemisest olemas," lausus Mägi.
    Peamiselt puudutavad sellised juhtumid kallemaid autosid, mida reeglina finantseeritakse liisingus. "Liisinguühingute kaasamine on vaid tervitatav," lisas Mägi. 
    Kuidas kontrollida auto tausta?1. Kontrolli, kes on auto omanik ja/või müüja.2. Küsi müüjalt auto VIN-kood ja Eestis registreeritud auto puhul ka registreerimisnumber. Kui müüja ei soovi neid avaldada, loobu edasisest. Tõenäoliselt on müüjal midagi varjata.3 . Guugelda. Probleemsete autode puhul võib VIN-kood olla kirjas eelnenud oksjonimüügil, samuti võib turul ringlevate probleemautode kohta olla hoiatus üleval margifoorumis.3 . Liiklusregistri lihtpäringus piisab registreerimisnumbrist veendumaks ülevaatuse kehtivuses. (NB! Ei sisalda infot Eesti-sisese või rahvusvahelise tagaotsimise kohta. Paberite järgi kehtiv tehnoülevaatus ei tähenda alati, et sõiduk on ka ostuhetkel tehniliselt korras. Sõiduki tehnoseisundi eest vastutab selle kasutaja.)4 . Eesti Liikluskindlustuse Fondi päringuga saab VIN-koodi alusel teada kindlustuskahjudest. (NB! Seal ei kajastu kaskokindlustuse andmed ja õnnetused, mille puhul osalised omavahel kahju hüvitamises kokkuleppele jõudsid.)5. Liiklusregistri sõiduki andmete ja ajaloo päringuga näeb registreerimisnumbri ja VIN-koodi abil auto registreerimisandmeid ja omanikuvahetusi.6. Kindlasti tasub konkreetse auto ajalugu ja tüüpvigu uurida selle automargi huviliste foorumist, sealt saab head infot, mida konkreetse auto ostmisel eriti silmas pidada.Allikas: ostatargalt.ee
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.