Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasahstanil plaan Eesti sadamad hüljata

    Kasahstan plaanib alustada kütteõli eksporti läbi Gruusia Batumi terminali ning lõpetada läbi Eesti, kirjutab veebilehekülg brecorder.com.

    Aasta lõpuks plaanib Kasahstan väidetavalt kulud ja transiidiriskid alla tuua ja ekspordi läbi Eesti lõpetada. Põhjuseks peetakse Kasahstanil kasvanud konkurentsi venelastega. Lisaks valitseb ka ebakindlus maksukeskkonna osas, Venemaa plaanib aastast 2015 tõsta kütteõli makse.
    Batumi terminali operaatoriks on Kasahstani riigile kuuluv energiaettevõte KazMunaiGas. Termnali praegu kaasajastatakse ja see peaks pärast tööde lõppu olema võimeline vastu võtma  80 000 tonnise kandevõimega tankereid praeguse 40 000 tonni asemel.
    Kasahstan tootis mullu 3,7 miljonit tonni kütteeõli, millest kolm miljonit tonni eksporditi, peamiselt läbi Läänemere sadamate.
    Eesti Sadamate liidu juhi Viktor Palmeti sõnul võib olla tegemist ühe konkreetse ettevõtte tehinguga. Samuti nentis ta, et ei ole sellest teemast midagi kuulnud. “Eks see teema puudutab rohkem sadamaoperaatoreid, neid firmasid, kes tegelevad naftatransiidiga. Veetakse ju küll läbi sadama, kuid sadam kui üksus iseenesest transiidi planeerimisküsimustega nii väga ei tegele. Sellega tegelevad nõndanimetatud naftaterminalid,” märkis Palmet.
    Samuti ei osanud ta kommenteerida võimalikku Kasahstani 700 000 tonnise naftatransiidi lõppemise mõju neile ettevõtetele ja Eesti sadamatele. “Ma ausalt öeldes ei saa aru mida tähendab, et Kasahstan lõpetab? Kunagi ei planeeri vedusid ju Kasahstan või Venemaa või kes iganes. Vedusid planeerivad firmad ja ma ei usu, et Kasahstani riik või keegi oma firmade äriplaanidesse ja logistikasse niivõrd sekkub, et otsustab läbi milliste riikide viiakse nende firmade kaupu. Tavaliselt nii ei tehta ja seepärast on see mulle ka väga ebamäärane küsimus kommenteerimiseks,” rääkis Palmet.
    Ta lisas, et võibolla on mõni Eesti firmadest seotud Kasahstani firmaga, kes on otsustanud, et läbi Eesti terminali enam kaupa ei vea, sest tema tarbijad asuvad kohas, kus tal pole mõtet enam üle Läänemere vedada. “Kui selle Kasahstani firma tarbijad asuvad näiteks kuskil lõunamere piirkonnas, sellisel juhul on tal kasulikum vedada ju läbi Batumi või Musta mere. Näiteks teravili liigub ju väga erinevaid teid pidi, näiteks läbi Novorossiiskii, kui lõpptarbija asub sealkandis,” rääkis Palmet.
    Majandusministeeriumi pressinõunik Rasmus Ruuda märkis e-kirjas, et hetkel on veel liiga vähe infot selleks, et mõju kohta sadamatele ja ettevõtetele mingeid  järeldusi teha.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Kallis kakao paneb šokolaaditootjad hinda tõstma. Eesti ettevõtja rajab Costa Ricasse istanduse
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.