Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiinlaste pitsalembus tõi õnne mozzarella-tootja õuele
Kuigi Hiina majandus võib aeglustuda, on hiinlaste pitsalembus kasvamas, kirjutab Bloomberg.
Ja pitsat ei saa teha ilma mozzarella'ta. See on hea uudis Fonterra Cooperative Groupile, kes on maailma suurim piimaeksportöör ja Hiina juhtiv juustuga varustaja. Uus-Meremaa firma plaanib 2015. aasta septembriks kasvatada mozzarella-toodangu 50 000 tonnile, millest saaks valmistada 350 miljonit pitsat. Ettevõte prognoosis, et tänavu ja järgmisel aastal kasvab Hiina juustunõudlus 20%.
Yum! Brands, kellele kuuluvad restoraniketid nagu Pizza Hut, prognoosis, et 2020. aastaks kahekordistub Hiina keskklass 600 miljonile inimesele, mis veab kiirtoidu nõudluse kasvu. Fonterra, kes varustab ka Domino’s Pizzat, suurendab mozzarella-toodangut oma kahes Uus-Meremaa tehases. Ettevõte plaanib kahekordistada Hiinas asuvate esinduste arvu 50 asukohani, et käia kaasas piimatoodete nõudluse kasvuga.
HSBC uuringu kohaselt kulutavad linnas elavad inimesed 2,5 korda rohkem toidule võrreldes maapiirkondade elanikega. Euromonitor Internationali prognoosi kohaselt viib see üleilmse pitsaturu, mille suurus oli 2012. aasta lõpus 125 miljardit dollarit, kasvule.
Fonterra käibest tuli 2013 majandusaastal Hiinast 13%.
„Kiirtoidu ja valmistoidu kasv Aasias viib suurema juustu-, sh mozzarella-nõudluseni," ütles Austraalias asuva Canaccord Genuity Groupi analüütik Mark Topy. „Seal leidub võimalusi ettevõtetele, kes suudavad sõlmida pikaajalisi mozzarella müügi lepinguid.“
Yum!, kes avas esimese pitsakoha Hiinas 1990. aastal, plaanib tänavu avada Hiinas vähemalt 700 uut pitsakohta. See viiks Pizza Hutide arvu Hiinas 1100-le. Papa John’s Internationalil on Hiinas 202 pitsakohta.
2012. aastal oli Hiina pitsaturu maht 2 miljardit dollarit ehk kõigest 1,6% maailma turust, kuid 2007. aastal oli maht vaid 822 miljonit dollarit. Yum! teenis enam kui poole oma käibest Hiinast.
Muidugi on Fonterral ka üleilmseid konkurente, alates Leprino Foodsist kuni Kanada suurima piimatöötleja Saputoni. Saputo kaalub tehaste ostu, et suurendada mozzarella-toodangut.
"Järgemise viie aasta kasvust tuleb põhiosa Hiinast,“ ütles Fonterra toiduteenuste üksuse direktor Rene Dedoncker. „Ma ütleksin, et tõenäosus, et kui te mis tahes ajal sööte Hiinas pitsat, siis 80% tõenäosusega on see valmistatud Fonterra juustust.“
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.