Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam avab uue kruiisikai

    Tallinna Sadam avab seni pikima Eestit külastanud kruiisilaeva Royal Princess sildumisega homme uue, 9,3 miljonit eurot maksnud kruiisikai.

    "Uue kai ehitus oli Tallinna Sadama jaoks eelmise aasta kõige mahukam ühekordne investeering," märkis Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. "Selle investeeringu toel rahuldame üheltpoolt nii aasta-aastalt kasvavat nõudlust Tallinna kui sihtkoha järele ning teisalt tuleme vastu kruiisioperaatorite soovile kasutada üha suuremaid laevasid," lisas ta pressiteates.
    Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul on Tallinna ja teiste Läänemere kruiisisihtkohtade ühise turundamise tulemusel Läänemerel kruiisituristide arvu osas jätkuvalt kasvuruumi ning see omab selget mõju ka sihtkohalinnade majandusele.
    “Hinnanguliselt jätab üks kruiisiturist külaskäigu ajal Tallinnasse 56,7 eurot kaupade ja teenuste ostu näol," lausus ta. "Juba täna teeb see ligi poole miljoni kruiisituristi näol aastas 30 miljonit eurot kohalikku majandusse, millele lisandub kaudne mõju näiteks turismifirmade ja kaupluste-söögikohtade poolt loodud töökohtade ja sealt tuleva maksutulu näol," märkis Palo.
    Uue kai ääres saab Tallinna Sadam vastu võtta kuni 340 meetri pikkuseid ja 42 meetri laiuseid ning kuni üheksameetrise süvisega kruiisilaevasid. Esimese laevana sildub uue kruiisikai ääres laupäeva hommikul operaatori Princess Cruises 330meetrine Royal Princess, mille pardal saabub Tallinna külastama kokku üle 3000 reisija.
    Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatud uue kai ehitustööd algasid mullu mais. BMGS Eesti filiaali rajatud kai kogupikkus on 421 meetrit, laius 20 meetrit ja garanteeritud veesügavusega 11 meetrit. Kruiisikaile paigaldati ka elektrivarustus koos välisvalgustusega, sidevarustus ning torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
    Ehitustööde käigus tehtud süvendustööde kogumaht oli hinnanguliselt 12 300 kuupmeetrit, kaiehituse käigus paigaldati merepõhja ligi 200 terasvaia pikkusega 30-46 meetrit. Betooni valati kruiisikai ehitusel kokku 6600 kuupmeetrit.
    Tänavusel kruiisihooajal on Tallinnasse oodata kokku 300 alust ligikaudu 470 000 turistiga. Suvine kruiisihooaeg kestab kuni 26. septembrini, ent kruiisituriste on Tallinna oodata veel ka oktoobris ja detsembris.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.