Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
“Hiina Apple” esitas konkurentidele väljakutse
Hiina tehnoloogiaettevõte Xiaomi tõi täna turule oma lipulaeva, Mi 4 nutitelefoni, esitades sellega Apple’le ja Samsungile suure väljakutse.
Üritusel, mis sarnanes paljuski Apple’i uute toodete müügilepaiskamisega, võrdles Xiaomi tegevjuht Lei Jun mitmel moel iPhone’i ja Mi 4 nutitelefone.
“Meie toode on mitmes mõttes parem kui iPhone,” sõnas Lei.
Xiaomi müük on kiiresti kasvanud ning peale ettevõtte asutamist 2010. aastal, on sellest saanud maailma suuruselt kuues nutitelefonide tarnija, saates 97% oma kaubast Hiinasse.
Analüütikute sõnul kannatab Xiaomi edu all Hiinas kõige enam ettevõtte peamine rivaal, Samsung.
“Ma usun, et ettevõte nagu Xiaomi on tõenäoliselt ohuks pigem Samsungile, kuna turg nihkub pigem odavate nutitelefonide poole,” märkis Gartneri analüütik Roberta Cozza.
“Samsung saab omale veelgi enam konkurente, kui turule tulevad uued Xiaomi sarnased ettevõtted, kelle sihtgrupiks on peavoolu kasutajad,” lisas ta.
Xiaomi müüb tiheda konkurentsiga nutitelefonide turul telefone üsna omahinna lähedaselt. 2013. aastal müüs ettevõte 18,7 miljonit telefoni ning sellel aastal on eesmärgiks müüa kuni 60 miljonit nutitelefoni.
Ettevõte saab oma tooteid nii odavalt müüa seetõttu, et müüakse vaid läbi online kanalite ning neil ei ole partnerluslepinguid teiste firmadega.
Xiaomil on ka oma rakenduste pood ning nad teenivad raha ka rakenduste müümisega. Kuigi selline lahendus töötab Aasias, ei pruugi see töötada mujal, hoiatavad analüütikud.