Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kriisi tõttu kukub Tallinki kasum

    Tallinki puhaskasum kukkus teises kvartalis kolmandiku võrra, kuna nii geopoliitilised sündmused kui ka laevade hooldustööd avaldasid laevafirma tegevusele suurt mõju.

    „Viimase aja geopoliitilised sündmused Euroopas on avaldanud kontserni tegevusele mõju. Majandusaasta esimese kuue kuuga on Venemaalt pärinevate turistide osakaal märgatavalt kahanenud,“ teatas Tallink börsile.
    Tallink Grupi müügitulu teises kvartalis oli 246,5 miljonit eurot, mis on 1% ehk 2,6 miljonit eurot väiksem kui mullu samal ajal. Ettevõtte puhaskasum kukkus teises kvartalis aastatagusega võrreldes 34%, 6,1 miljonile eurole. Brutokasum oli tänavu teises kvartalis 51 miljonit eurot ning see langes aastaga veidi üle 10%.
    Tallinki teatel olid kasumi languse mõjutajaks laevade Star, Galaxy ja Baltic Printsess remonditööd. „Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli teises kvartalis laevade hooldustööde tõttu vähem reise,“ märgiti aruandes.
    Tallink ja tema tütarettevõtted vedasid tänavu teises kvartalis kokku ligi 2,4 miljonit reisijat, mis on 0,5% rohkem kui sama perioodi jooksul eelmisel aastal. Veetud kaubaühikute arv kahanes 1% ning veetud sõiduautode arv kasvas 0,7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
    Teises kvartalis langes Eesti-Soome vahelistel laevaliinidel reisijate vedu 2,7%, samal ajal kasvas veetud kaubaveoühikute arv 6,6% ning müügitulu jäi eelmise aasta tasemele. Ettevõtte teatel mõjutasid tulemusi reisilaeva M/S Star rambi parandustööd, mille tõttu laev oli aprilli kuus liinilt ära 68 reisi ning asendati vaid osaliselt. Samal ajal suurenes liinil konkurentide poolt tehtud väljumiste arv, märgiti aruandes.
    Reisijate arv väheneb
    Teises kvartalis langes Soome-Rootsi vahelise segmendi tulem 4,9 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4,9 miljoni euro võrra. Firma teatel tuli langus Turu-Stockholmi liinilt, kus kahanes müügitulu, kuna kruiisilaevad Galaxy ja Baltic Princess olid korraliste hooldustööde tõttu liinilt ära. Samas tõdeti, et oli näha ka reisijate tarbimiskäitumise nõrgenemist üldises nõrgas makromajanduslikus keskkonnas.
    „Samas parandas Helsingi-Stockholmi liinil tulemust uuendustööd läbinud kruiisilaev Silja Serenade. Kõrgem kliendirahulolu ning tarbimine pardal annavad kinnitust, et investeering osutus edukaks ning sellest võib oodata ärile pikaajalist positiivset mõju,“ lisati aruandes.
    Tänavu on ka kontserni amortisatsioonikulu kõrgem, kuna lisandus kruiisilaev Isabelle ja muudeti osade laevade kasuliku eluea hinnanguid. Seoses sellega on teises kvartalis suurenenud kogu amortisatsiooni kulu 1,8 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
    Lisaks märgiti, et Tallink teeb koostöös laevakütuse tarnijatega laevadel tehnilisi ettevalmistusi, et sujuvalt üle minna 1%-lise väävlisisaldusega kütuselt 0,1% väävlisisaldusega kütusele ning vastata tuleval aastal kehtima hakkavatele uutele nõuetele.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.