Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubamaja sai trahvi Läti konkurentsiametilt

    Läti konkurentsiamet määras Tallinna Kaubamaja tütarettevõttele KIA Auto AS 135 000 eurose trahvi seoses väidetava konkurentsialase rikkumisega.

    Tallinna Kaubamaja teatas börsile, et Läti konkurentsiamet algatas menetluse sõltumatu remonditöökoja SIA Auto Stils Serviss avalduse alusel. Avaldusest selgub, et ettevõttega konkureeriv Kiade iseseisev edasimüüja Lätis, SIA Gros Auto Grupa keeldus 2012. aastal Kia Cee’d sõiduauto garantiiremondist eelnevalt selles küsimuses KIA Auto ASiga konsulteerimata. Seda põhjusel, et sõiduautot ei olnud hooldatud volitatud esinduses.
    SIA-le Gros Auto Grupa oli väidetava rikkumise ajaks juba teatatud edasimüüja õiguste lõpetamisest. Aastatel 2004-2009 kehtinud Kia garantiitingimuste kohaselt võis Kia sõiduautosid hooldada ka sõltumatutes remonditöökodades, kuid hooldustööde kvaliteedi ja sõitjate turvalisuse tagamiseks oli seatud garantii kehtivuse eeldusena tingimus, et sõltumatutes remonditöökodades teostatud hooldustööd vaadatakse volitatud esinduses tasuta üle. Sellega kontrolliti nende vastavust tootja kehtestatud standarditele.
    Läti konkurentsiamet on tõlgendanud viidatud garantiitingimusi aga selliselt, et sõltumatutes remonditöökodades hoolduse teostamine oli piiratud, teatas Tallinna Kaubamaja. Konkurentsiamet asus seisukohale, et Kia garantiitingimused on vastuolus Läti konkurentsiseadusega.
    Tallinna Kaubamaja ja KIA Auto ei nõustu Läti konkurentsiameti järeldustega. Ettevõtte hinnangul pole amet arvestanud arvukate KIA Auto poolt esitatud tõendite ja väidetega ning on süüdimõistva otsuse teinud tuginedes ühele ainsale tuvastatud rikkumisele, mille puhul Tallinna Kaubamaja kontserniga mitte seotud ettevõte keeldus garantiiremondist ilma konsulteerimata eelnevalt KIA Auto AS-ga.
    Otsuse kohaselt määrati eeltoodud rikkumise eest KIA Autole 135 000 eurone trahv, millest 96 000 eurot on määratud ühiselt nii KIA Auto AS-le kui ka emaettevõtte TKM Auto OÜ emaettevõttele Tallinna Kaubamaja, mis on Läti konkurentsiameti arvates samuti vastutav KIA Auto tegevuse eest.
    Tallinna Kaubamaja ja KIA Auto analüüsivad konkurentsimeti otsuse põhjalikult läbi ning valmistuvad vastava otsuse vaidlustamiseks Läti halduskohtus, sest ettevõte on täielikult veendunud, et süüdistus on alusetu ning konkurentsiseaduse rikkumist ei esinenud.
    KIA Auto on Eestis, Lätis ja Leedus Kia sõiduautode ja varuosade maaletoomise ning hulgimüügiga tegelev ettevõte. Ettevõte alustas Eestis tegevust 1994. aastal. Alates 1999. aastast on KIA Auto AS-il ka maaletooja õigused Leedus ning 2002. aastast Lätis.
    2014. aasta augusti seisuga on Eestis, Lätis ja Leedus kokku 21 Kia edasimüüjat. Tallinna Kaubamaja AS omandas 100%-se osaluse KIA Auto AS-s 2006. aasta detsembris.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Swedbank: uus korter jääb enamikule kättesaamatuks
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.
Raadiohommikus: kuhu panna 1000, 10 000 ja 100 000 eurot?
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.