Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    5 nippi käibe kasvatamiseks

    Foto: Veiko Tõkman

    Igal firmal võiks olla sünnilugu, mis köidab inimesi. Vajadusel võib selle ka välja mõelda, soovitab ettevõtja ja koolitaja Eric Edmeades konkurentidest eristumiseks.

    Kaubandus-tööstuskoja ajakiri Teataja tõi Edmeadese koolituselt viis nippi käibe kasvatamiseks.Olgu lugu, kasvõi välja mõeldud. Iga ettevõte algab mingi looga. Pange see kirja, või kui tarvis, siis mõelge kasvõi välja. Näiteks, kui letil on kaks täiesti ühesugust lambavillast tekki, siis see, millel on kaasas huvitav valmimislugu, müüb tõenäoliselt paremini.Ära püüa kõigile meeldida. Üks asi ei saa sobida kõigile. Ära müü kõikidele potentsiaalsetele klientidele, sest siis kaob siht. Mida täpsemalt oma klienti tunda, seda kergem on suurendada õige turundusega müügitulemusi. Näiteks võiksid pulmafotograafid öelda, et nende sihtgrupp on kõik abielluvad inimesed, kuid see pole ju tõsi. Kliente piiravad teatud geograafilised asjaolud, samuti majanduslik tase.Rätsepatöö müüb. Kui praegune klient on teada, tuleks võtta ette ideaalne klient. Pane kokku ideaalse kliendi profiil - mõelda tuleks ka sellele, kes on praegune klient. Pulmafotograaf ütleks alguses, et tema kliendid on kõik abielluvad inimesed, kuid tegelikult on otsesteks klientideks üldiselt ju pruudid. Pruudid ja peigmehed mõtlevad erinevalt ning nende n-ö kättesaamiseks tuleb neid erinevalt ka turundada. Pruudid ihkavad pulmapäeval täiuslikkust, peigmehed soovivad päeva lihtsalt üle elada.Mida tarbija päriselt tahab? Pulmafotograafi näidet tuues võib piltnik ise pidada väärtuseks parimat tehnikat ja pikaaegset kogemust, kuid kliendi jaoks võib oluliseks olla hoopis, kui hea suhtleja on fotograaf ja mis meeleolu oskab ta luua. Õige tuju, ilusatesse poosidesse suunamine ning justkui n-ö nähtamatuna iga hetke jäädvustamine on kliendi jaoks tõenäoliselt olulisemad kui see, kas kaamera on viimane või eelviimane mudel.Sina klienti ei huvita. Müüginumbrite suurendamiseks tuleks siduda kliente ettevõttega, kaasata neid oma tegevusse. Heaks näiteks on pulmas tehtud grupipildi vaatamine, kus inimesed hakkavad otsima automaatselt oma nägu. See näitab selgelt, et inimesi ei huvita sina, neid huvitavad nemad. Seega lõpeta endast rääkimine ja keskendu kliendile.Millised väikesed ja suurfirmad on kõige paremad käibe kasvatajad ning millised firmad suurendasid enim ekspordimüüki, selgub 19. septembril Äripäeva Müügijuhtimise aastakonverentsil. Edetabelid ilmuvad koos kasvajate nippidega ka 22. septembri Äripäevas.Möödunud aastal näitas kiireimat ekspordikäibe kasvu projekteerimis- ja ehitusettevõte Ideab Project Eesti. Väikefirmadest ehk alla 1 miljoni eurose käibega ettevõtteist kasvatas enim müüki Lääne-Virumaa saematerjalimüüja Leventek, enam kui 1 miljoni euroga käibega ettevõtteist elektrituruteenuseid pakkuv Baltic Energy Services."Edu seisneb selles, et teeme projekte, mis on hetkel aktuaalsed ja perspektiivikad," selgitas kiireima ekspordikäibe kasvataja osanik Galina Nikitina. Ettevõte saavutas 2012. aastal rekordilised majandusnäitajad – käive pea 30 miljonit eurot – ja paisutas kordades nii müüki kui ka kasumit. "Meil on kogemus, aga see on alles algus ja esimene start," nentis Nikitina toona. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.