Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EVR Cargo kaubaveomaht augustis vähenes

    Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus tänavu augustis 1,06 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta augusti tulemusega võrreldes 5,7 protsenti.

    Tänavuse kaheksa kuu kogumaht 10,14 miljonit tonni jääb mullusele veomahule alla 4,6 protsenti.
    EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul iseloomustas ka augustit eelkõige naftasaaduste vähenenud vedu. “Lisaks Venemaa transiidimahtude vähenemisele mõjutas naftasaaduste vedu Valgevenest pärineva transiitkauba ning Leedust Eesti jaeturule imporditava jaekütuse mahtude langus,” märkis Altjõe. “Rõõmustav oli väetiste veomahu kasv üle viiendiku võrra 319 000 tonnini ning Moskva ja Kaluga konteinerrongide abil saavutatud konteinervedude suurenemine,” lisas Altjõe.
    Konteinerite veomaht kasvas augustis möödunud aasta augustiga võrreldes 28 protsenti 5897 konteinertingühikuni (TEU). Kaheksa kuu jooksul on EVR Cargo vedanud 50 593 TEUd, ehk 32 protsenti rohkem, kui mullu samal ajal.
    Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes augustis mullusega võrreldes 25 protsenti 322 000 tonnini, põlevkivi veomaht vähenes üks protsent 167 000 tonnini, keemiakaupade ning puistekaupade veomahud vähenesid vastavalt 13 protsenti ja 7 protsenti 76 000 tonnini ja 59 000 tonnini.
    Augustis oli jätkuvalt raudteevedudes suurimaks kaubanduspartneriks Venemaa 535 000 tonniga, vähenedes mullusega võrreldes ühe protsendi võrra. Kasahstani osakaal kasvas 55 protsenti 136 000 tonnini. Läti ja Valgevene  mahud vähenesid vastavalt kolm ja 74 protsenti 71 000 ja 24 000 tonnini, kaubavahetus Leedu suunal langes 41 protsenti 46 000 tonnini.
    Transiitvedude maht jäi augustis mullusega samale tasemele, ulatudes 690 000 tonni ehk 65 protsendini kogumahust.
    Kaheksa kuuga on EVR Cargo vedanud kokku 10,14 miljonit tonni kaupa, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 4,6 protsenti. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 4,19 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 16 protsenti 2,19 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu kasvas 3 protsenti 0,72 miljoni tonnini. Põlevkivi veomaht vähenes 10 protsenti 1,59 miljoni tonnini ning puistekaupade veomaht langes 15 protsenti 0,48 miljoni tonnini.
    Transiitveosed moodustasid 8 kuuga 6,86 miljonit tonni, ehk kogu veomahust 68 protsenti, suurenedes aastaga protsendi võrra.
    Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
    Autor: 1321-aripaev
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.