Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hansapank kui ülbe suhtumise võrdkuju

Kristina Traks 14. aprill 2008, 12:30

Hansapanka on aastate jooksul pärjatud igasuguste uhkete tiitlite ja nimetustega. Sotsiaalse vastutuse lipulaev, raamatupidamise lipulaev, rahvusliku äri nurgakivi jne. Ma lisaksin veel ühe tiitli – ülbe suhtumise lipulaev.

Miks nii? Põhjuseid on mitu. Võtame või viimasel ajal väga sagedaseks saanud teated, et kurjamid on paigaldanud rahaautomaatidele lisaseadmeid, mis kergeuskliku sularahavõtja kaardi lihtviisiliselt kopeerib. Viimased sellised teated taas kopeerimisjuhtumitest jõudsid Äripäeva eelmise nädala lõpul. Tegu olnud Hansapanga automaatidega ning vähemalt ühe „ohvriks“ langenud automaadi asukoht olnud äärmiselt käidavas kohas otse linnasüdames.

Teada on, et sellistest juhtumitest räägivad pangad äärmiselt pika hambaga. Tahetakse kuidagi vaikselt ja nurgataguselt ära klaarida. Nii ka nõnda, kui Hansapangast toimuva kohta aru pärimise. „Ei, meil pole midagi juhtunud, see on rohkem SEBi rida,“ kõlas ajakirjanikega suhtlemise eest palka saava suhtekorraldaja napp kommentaar. Tõsi, hiljem ta küll silus oma sõnu, kuid sisu jäi ikka samaks.

Olgu siis nii. Teema on tõesti ehk valus. Kuid sellegipoolest ei anna sotsiaalse vastutuse lipulaevale õigust olla ülbe. Mulle on arusaamatu, miks Hansapank oma kliente ei hoiata, et sarnased kaardikurjamid võivad olla liikvel. On ju hansaneti kaudu pangal otsene info(suhtlemis)kanal sadade tuhandete eestimaalasteni. Miks ei saa ma ikka veel hansanetist lugeda manitsust olla ettevaatlik ning vaadata pilte, milline näeb üks kopeerimismasin ehk skimmer rahaautomaadile paigaldatuna välja? Et teaksin sarnastest kahtlastest automaatidest eemale hoida. Jutt, et uurimise huvides ei saa sel teemal midagi rääkida, tundub pehmes öeldes rumal. OK, isegi kui Hansapank tõepoolest pole kätte saanud ühtegi kopeerimisseadet, siis imelisest internetist leiab ju ka sääraste lisaseadmete kohta pilte ja infot. Kas või sellest artiklist siin.

Hansapanga missioon nende endi sõnul on oma klientidele sobivaimate finantslahenduste pakkumine ja selle läbi nende igapäevase elujärje parandamine. Kõlav lause, kuid kas sellel on ka sisu? Prooviks kõigepealt oma klientidega inimese kombel suhelda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing