Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Smuutidele mütsid pähe ehk kuidas sponsorlusprojekt elama panna

21. aprill 2008, 13:04

Tänases reklaamimaastiku rägastikus on paljud ettevõtted teinud tähelepanu saavutamiseks tutvust sponsorluse ja heategevusega.

Sponsorlust saab teha mitut moodi. Üks levinud viis on heategevuslik annetamine, ent vastastikku kasulikum on sponsorlusprojektiga siduda oma kliendid ja töötajad ning anda sellest teada ka laiemale avalikkusele. Laiapõhjalisemast kommunikatsioonist võidab nii ettevõte kui ka sponsorlus(heategevus)objekt.

Viimase illustreerimiseks sobib hästi Inglismaa smuutide tootja innocent, mis hakkas heategevuslikus korras toetama vanadele inimestele talvel praktilist abi sooja, peavarju vms näol pakkuvat toetusorganisatsiooni Age Concern. Koostöö nägi välja nii, et supermarketites ilmusid müügile kootud mütsikestega innocent smuutid ning iga sellise mütsistatud mahlajoogi eest annetas ettevõte 50 penni heategevuseks, mis küsiti tarbijalt tavasmuuti hinnale lisaks juurde. Algusaastatel kudusid smuuti-mütse vanurid ise; ajapikku laienes projekt nii oma töötajatele kui ka tarbijateni ja tänaseks on sellest välja kasvanud välja suur community. 2007. aastal kooti kokku tervelt 400 720 mütsikest (loe: müüdi niipalju mütsistatud smuutisid), mis tähendas kopsakat 200 360 naelast toetust. Eeldatud 10% müügi kasvu asemel oli tulemuseks 100% kasv.

Mõned näited sellest, kuidas innocent oskas nutikalt erinevad osapooled siduda:

  • Maailma ühel juhtival fotosaidil Flickr on loodud spetsiaalsed mütsiprojekti grupid, kus inimesed omakootud mütsidest fotosid postitavad.

  • Ettevõtte enda leheküljel on „Nädala mütsi galerii“, kus antakse parimatele muu hulgas välja auhindu.

  • Youtube’is on üleval videosellest, kuidas üks innocenti meestöötaja kuduma õppis ja oma esimese mütsikese kudus.

  • Oma töötajatele korraldati lõunapausidel spetsiaalsed koolitused Age Concerni esindavatelt prouadelt, mida kajastati ettevõtte blogis.

    Innocent on ka muidu huvitav ettevõte. Selle taga on endised palgatöötajad, kes kaalusid juba ammu oma smuutiäri loomist, kuid kindlast kuupalgast loobumine oli siiski küllalt riskantne. 1998. aasta suvel ostsid tulevased smuutiärimehed 500 naela eest puuvilju, valmistasid nendest smuutisid ja läksid neid ühele väiksele Londoni muusikafestivalile müüma. Müügiputka kõrvale pandi üles silt „Mis teie arvate, kas me peaksime oma senistest töökohtadest loobuma ja neid smuutisid tegema hakkama?“. Sildi all oli kaks suurt prügikasti - ühe peal „jaa“ teise peal „ei“. Vastuseks paluti smuutisid ostnud inimesi panna tühjaks joodud smuutipudelid „õigesse“ prügikasti. Nädala lõpuks oli „jah“ kast tühjade pudelitega kuhjaga täis ning lahkumisavaldused anti esmaspäeval töö juures sisse.

    Innocent ei ole küll börsiettevõte, kuid kutsus tänavu aprilli lõpuks kokku ka oma esimese AGMi nimetades seda kui „Annual grown-up meeting“ (sõnademäng, kus AGM tähendab reeglina annual general meeting of shareholders ehk aktsionäride üldkoosolekut vs innocenti iga-aastane täiskasvanute kohtumine). Sellel osalemiseks tuli tarbijatel täita spetsiaalne küsimustik, kus tuli muu hulgas ka oma joonistamisoskus mängu panna. Kõigi küsimustiku saatjate hulgast valiti 100 õnnelikku, kes sellel koosolekul osaleda saavad – põhimõtteliselt tähendab see, et tarbijad kaasatakse ettevõtte tulevikusuundade arutellu innocenti Fruit Towers nime kandvas peakontoris. Kas oskaksite sama meeldiva tagasiside saamise meetodi peale tulla?

    Üldkoosolekust osa võtta soovija poolt täidetud tagasiside küsimustik

    Autor: Reigo Kuivjõgi, Momentum Eesti

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing