Tudish Piip ehk veelgi hullemad päevad

29. aprill 2008, 10:24

Mida teha olukorras, kui „hullud päevad“ ei ole enam piisavalt hullud selleks, et silma paista? Osturallide, laada-, mammuti-, X jms päevade valguses ei paistnud järjekordsed hiiglase- või pullipäevad Rimile piisavad selleks, et tähelepanu saavutada, mistõttu tehti julge otsus tulla välja kampaaniaga, mis kannab nime Tudish Piip.

Vaidlused selle üle, kas Tudish Piip meeldib või mitte, on ja jäävad subjektiivseteks. Meeldivusest veelgi olulisem oli Rimile tähelepanu võitmine, rääkimata 35%lisest käibekasvust, ja see ka saavutati. Näiteks sisestades Google’isse otsisõna „Tudish Piip“, saab tulemuseks üle 45 000 vaste. Lisaks meediakajastusele torkab silma üllatavalt suur kajastus erinevatest blogidest ja foorumitest – inimesed kirjeldavad omapoolseid tõlgendusi, kas kaup teeb ikkagi kassalindile asetades „tudish“ moodi häält (muuseas, ka kauplustes proovis selle häälitsuse olemasolu märkimisväärne hulk klientidest) ja mida see Tudish Piip üleüldse tähendab.

Mida see Tudish Piip siis ikkagi tähendab? Tsiteerides reklaami autorit Age McCanni saavad kõik aru, millega tegu on, sõltumatult sellest, et keegi ei tea, mida Tudish Piip tähendab. Teistest müügi/alekampaaniatest eristab Tudishit ainult nimetus ning selle seletuse puudumine ei takista arusaamist, et tegemist on müügiaktsiooniga. Seda seetõttu, et visuaalne keel ja kampaania ülesehitus on identne teiste müügiaktsioonidega. Lisaks hallist massist eristumisele sai Age McCann hakkama ka sellega, et tekkinud on bränd, mida on võimalik seostada ainult Rimiga – erinevalt teistest müügikampaaniatest, mida on lihtsasti võimalik sassi ajada teiste samalaadsetega. Müügiaktsioonid toimuvad enam-vähem samal perioodil, mistõttu neutraalne allahindluse kampaania oleks tähendanud Rimile ka seda, et osa meediainvesteeringust toetab teise jaekauplusi. Tudish Piip toetab ainult Rimit.

Bränd lihtsustab ajapikku kommunikatsiooni ning vähendab investeeringu mahtu, mida iga kampaania puhul tuleb meediasse paigutada, et kommunikatsioon tarbijani jõuaks. Google. Xerox. Skype. MSN. Kõik on brändid, mis alguses ei tähendanud eriti midagi. Kõik muutusid tegusõnadeks. Turundusajalugu on täis näiteid, et tähendust saab lisada üks-kõik millele. Kui üks kord on tähendus sõnaga seotud, siis on seda peaaegu võimatu eemaldada. See on brändi eelis.

Meeldejääva brändi ja telereklaamide taustal tagas kampaaniale lõpliku edu ka kaupluse sisene kommunikatsioon ehk see, kuidas reklaami peale kohale tulnud külastaja kampaaniat kaupluse siseselt märkas. Oluline märksõna on domineerimine, mis jääb paljude jaemüüjate enda kampaaniate puhul tihti saavutamata. Sageli alahinnatakse poe kui kommunikatsioonikanali väärtust ning televiisorist nähtud suur sõnum jääb inimesel kauplusesse tulles varju. Kaupluse sisene läbimõeldud tegevus on seetõttu väga oluline ning selle kampaania raames oli see üheks eesmärgi saavutamise aluseks lisaks eelpool mainitud tugevale brändile.

Postituse autor on Momentum Eesti juht Kristjan Kaleviste.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing