Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Majanduslangus ja müümine

Ekke Lainsalu 02. mai 2008, 15:36

Majanduslanguse on üks hea omadus- sa ei pea sellest osa võtma, juhul kui sa ei taha. Ja kui sa tahad, siis püüa leida võimalusi, kuidas võitjate osapoolel olla.

Majanduslangus tont kummitab Eestit ja inimesed ning kahjuks ka meedia võimendavad iga selleteemalist teabekillukest mõnuga - mis võiks olla siis veel parem uudis kui see, et kellelgi (veel parem- paljudel) läheb väga halvasti. Kogu see kompott ei jäta mõjutamata meie müügitööd: kliendid tõmbavad oma eelarveid koomale, nad on kartlikud ja pelgavad homset, nad ei jaga enam oma finantse teenusepakkujatega nii heldelt nagu enne ja paraku, paljud kliendid tõepoolest lihtsalt ka pankrotistuvad.

Mida see meile, müügiinimestele, tähendab? Seda, et müüa on kordades raskem ja kohati tundub see suisa võimatu olevat. See tähendab seda, et müügiplaani täita on sama raske nagu sms- laenu tagasi maksta- maksad, maksad, aga röövellik intress jookseb ikka eest ära. Niisamuti ka sinu müügiplaan: teed, teed, aga tulemust ei tule.

Mida teha?

Minu isiklikku arvamust mööda on see kõik siiski kinni paljuski meie enda peades ja suhtumises. Selge see, et kui kogu ettevõtte tegevus oli seotud kinnisvaravaldkonnaga, siis ei ole kerge, kuid tark ettevõtja on osanud ka homset näha ja oma riske maandada. Kurvaks faktiks siiski on kujunendud see, et paljudel on hetkel väga raske. Kas selle asja nimi on äridarwinism? Võib- olla. Paljud nimetavad seda puhastumiseks, turu korrigeerimiseks ja normaliseerumiseks. Pahal lapsel mitu nime.

Mina ei vaeva oluliselt oma pead majanduslangusega ja ma ei oska öelda, mida Sina teed. Ei, valetasin... Ma vaevan küll- nimelt otsin võimalusi, kuidas sellest võimalikult palju kasu saada. Täpselt sama peaksid tegema ka Sina: otsima võimalusi, kuidas oma tooteid müüa selliselt, et kliendid näeksid nendest kasu oma majanduslanguse probleemidele, positsioneerima oma tegevused ümber ja keskenduda klientide leidmisele ning töötada mitte ainult kõvemini, vaid targemini.

Majanduslangusel on üks hea omadus- sa ei pea sellest osa võtma! Tegelikult võid sa sellest osa võtta küll, kuid siis sel juhul juba nende leeris olles, kes sellest kasu lõikavad. Kuidas seda teha?

Annan Sulle lihtsa, esimese samm, mida selles olukorras teha: mõtle välja, kuidas su toode- või teenus aitab klientidel olla edukam, tulemuslikum, kasumit teenida või kulusid kokku hoida. Kirjuta see välja. Kirjuta see välja kümnel erineval moel. Miks? Sest kui sa seda ei tee, siis suure tõenäosusega ei suuda sa kliendile seda ka selgeks veenvalt teha, ja su klient lihtsalt ei osta. Kogu lugu!

Kui Sa oled selle välja kirjutanud (või olete seda teinud koos oma müügitiimiga), siis vali välja kõige veenvamad argumendid ning punu oma esitlus selle ümber. Näita kliendile, et kui ta ostab, siis ta säästab end eelseisvatest rasketest aegadest (seda muidugi juhul kui su toode aitab seda teha). Kui sa seda teha ei saa, siis näita, kuidas ta säästab kulusid, kuidas hoiab kokku ja kuidas saab olla sinu toote- teenuse läbi edukam.

Majanduslangusel on üks hea omadus- sa ei pea sellest osa võtma, juhul kui sa ei taha. Ja kui sa tahad, siis püüa leida võimalusi, kuidas võitjate osapoolel olla.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing