Vähem kivisütt ja naftat läbib Eestit, ent rohkem inimesi külastab

12. mai 2008, 10:04

Mahtkaupade transiit läbi Eesti on sel aastal vähenenud, aga suurenenud on inimeste arv, kes reisivad Eestisse ja Eestist välja ning selline areng peaks jätkuma, kirjutab autor aripaev.ee ingliskeelses sõsarportaalis bbn.ee.

Tallinna Sadam teavitab igal kuul, et Eestit läbiv transiit väheneb pea igas sektoris. Möödunud aasta jaanuari-aprilliga võrreldes vähenes sadamat läbivate vedelkaupade maht 19% ehk 7 350 tonnini; puidutransport vähenes 67% ja kivisöetransport langes nagu vene kirves 0 tonnini aprillikuus. Konteinertransport aga suurenes.

Teisest küljest aga – olgugi et Tallinna sadamat kasutavate reisijate arv möödunud aastal pisut vähenes, näitab vastav arv sel aastal kasvutrendi: perioodil jaanuarist-aprillini oli tõus 14%. Suure osa tõusust andis kindlasti Tallink, mis investeeris Tallinna-marsruutidesse. Ka Tallinna sadamat läbivate sõidukite arv on tõusnud oluliselt: samal perioodil, jaanuarist aprillini, läbis sadamat 317 000 sõidukit, mis teeb 11% tõusu võrrelduna 2007. aastaga ja 28% tõusu võrrelduna 2006. aastaga.

Tallinna Lennujaama kasutavate reisijate arv on käesoleva aasta jaanuari-märtsi ajavahemikul tõusnud 10% ehk 404 000ni. Ka kaubaveo maht on suurenenud tugevalt.

Suurenenud reisijatevedu Eestisse ja Eestist välja annab märku paranenud integratsioonist Eesti ja meid ümbritsevate Euroopa riikide majanduse vahel – integratsioon, mis toimub äri ja turismi kaudu. Eriti kõnekas on sõiduautode suurenev arv Soome suunal, mis viitab järjest enam integreeruvale tööjõuturule, mis peaks viima ka järjest enam ühtlustuva palgatasemeni.

Ma arvan, et inimeste hulk, kes külastavad Eestit, suureneb sel aastal veelgi. Parvlaevaliiklusse, lennuliinidesse ja hotellindusse tehtavad uued investeeringud lihtsalt sunnivad operaatorfirmasid pakkuma reisipakette, mis omakorda suurendab riiki külastavate turistide arvu. Loomulikult saab sellest kasu kogu praegu madalseisus olev Eesti majandus. Tallinna külastavate rahvusvaheliste kruiisilaevade (need toovad peamiselt turiste Saksamaalt, USAst ja Suurbritanniast) arv suureneb sel aastal 15% ehk 307 laevani aastal 2008.

Loota on, et Eestit külastavate reisijate arv üha kasvab, ja arvata on, et toornafta, söe, puidu ja enamike mahtkaupade transiit väheneb üha. Vaid konteinerveo osas võib olla optimistlik.

Mul pole käepärast küll arvandmeid, kuid söandaksin spekuleerida, et lõppeks jääb reisijateveoga ühenduses olevast (olgu siis äri- või turismireis) Eestisse rohkem välisvaluutat kui Venemaa mahtkaupade veost. Samas on selge, et nii äri kui ka turismisektor vajavad sisu – lihtne „madalad tööjõu- ja ärikulud” ja „uudishimuturism” ei toida enam, tuleb lisada ka midagi muud.

Kommentaari tõlkis Sven Tallo

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing