Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Laevafirmad turgutasid Eesti majandust

06. juuni 2008, 11:28

Mulluse maikuuga võrreldes kasvas laevareisijate arv Tallinna ja Helsingi vahel rohkem kui 25%, ja see ennustab head Eesti majandusele. Laevaoperaatorfirmadel on aga käes kitsad ajad, kirjutab Stefan Andersson ap.ee sõsarveebis bbn.ee

Olen varemgi kirjutanud, et trasiitsektori probleemide tõttu läbib Eestit vähem kivisütt ja naftat, samas aga külastab riiki rohkem inimesi. Mais sai see asi veel selgemaks. Taustaks on hea teada, et nii Tallink kui ka Viking Line on toonud Tallinn-Helsingi liinile uusi laevu, mistõttu mullusega võrreldes ongi reisijate arv suurenenud.

Uued laevad Superstar ja XPRS tekitavad kindlasti uudishimu, aga lisaks sellele on reisijatearvu ilmselgelt kasvatanud ka operaatorfirmade tehtavad soodsad pakkumised. Soodsad hinnad on turul valitseva karmi konkurentsi tulemus. Helsingi-Tallinna liinil konkureeririb ei rohkem ega vähem kui kuus operaatorfirmat. Liiatigi on viimaseil aastail tohutult suurenenud hotellikohtade arv Tallinnas, mis on tekitanud hinnasurve ning omakorda muutnud soodsamaks ka hotellide hinnataseme.

Maikuine reisijatearv Helsingi-Tallinna liinil kasvas läinud aasta 460 tuhandelt 590 tuhandeni käesoleval aastal. Suurepärasele 130 tuhandesele kasvule andsid lõviosa Viking Line (reisijatearvu kasv 73 tuhandelt 137 tuhandeni) ja Tallink (211 tuhandelt 267 tuhandeni), ent netokasv oli ette näidata ka ülejäänud kolmel Tallinna Sadamas tegutseval operaatorfirmal (Linda Line ei kajastu statistikas). Muidugi mõjub siinjuures mulluse aprillsündmuste tekitatud madal võrdlusbaas.

Puudub teave reisijate kodakondsuse kohta, aga arvata on, et rohkem reisisid nii soomlased kui ka eestlased. Niisugune Soome-Eesti lõimumine, olgu siis tööjõu liikumise või turismi tõttu, on loomuldasa Eesti majandusele väga kasulik.

Seega siis võib öelda, et Tallinki ja Viking Line’i investeeringud laevadesse ühelt poolt ja väiksemate operaatorfirmade tekitatud konkurentsisurve teiselt poolt toetavad tõhusalt Eesti majandust. Tänu nendele ettevõttele on siia reisimine lihtne ja odav. Asja teine külg on see, et kuigi regiooni üldise arengu mõttes osutatakse õilis teene, peavad ettevõtted ise maadlema kasumlikkusprobleemidega. Kaks ilmseimat negatiivset mõjurit on liigne kapatsiteet ja kõrge kütusehind.

Maikuu andis Eesti sellesuvisele turismihooajale ilusa avapaugu ja lootkem, et ka järgnevad kuud on tublid.

Kommentaari tõlkis Sven Tallo

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing