Reede 20. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ärge tehke sponsorlust, kui see teile kasu ei too

23. juuni 2008, 11:50

Sponsorluse maht Eestis on ligikaudu 150 miljonit krooni aastas. Julgen väita, et see on meie riigis üks ebapraktilisemaid rahapaigutusi.

Sponsorlus on turundusjuhtide igapäevaelu üks tülikaimaid valdkondi. Erinevatesse ettevõtetesse laekub igapäevaselt hulganisti palveid kõikvõimalike ürituste toetamiseks ning nendele äraütlemine pole kunagi kuigi meeldiv tegevus.

Teisalt teeb sponsorlusteemaliste küsimustega tegelemise keerukaks asjaolu, et strateegia puudumise tõttu on raske otsustada, mida võtta-mida jätta ning pahatihti otsustatakse lähtuvalt emotsioonidest. Samas on ka rahavajajal raske valida, kelle käest küsida, sest ei ole teada, millised valdkonnad ja teemad konkreetsele ettevõttele sobivad on. Olen suhelnud Eesti mastaabis oluliste eelarvetega turundusjuhtidega, kes tunnistavad, et neile on sponsorlus paratamatu kulu.

Seda on naljakas kuulda. Seda enam, et sponsorlus on reklaamiliik, mis võimaldab reklaamija ja tarbija vahel tekitada oluliselt tugevamat seost, kui tavameedia võimalused. Selleks aga, et sponsorluse kaudu ka tulu teenida, on vaja teha asja õigesti. Korralikult tehtud sponsorlusel on kolm peamist sammu.

Esmalt tuleb seada eesmärk, mida soovitakse sponsorlusega saavutada. On selleks siis kas müügi kasv, tuntuse suurendamine, maine parandamine, lojaalsuse tekitamine või midagi viiendat. Ilma eesmärki seadmata pole võimalik hiljem mõõta eesmärgi täitmist, mis viibki tundmiseni, et järjekordselt loobiti raha tuulde.

Teiseks tuleb valida vastavalt seatud eesmärkidele ja sihtrühmale sobiv ettevõtmine, millega kaasa minna. Ehk piltlikult öeldes, kui eesmärk on müüa rohkem viiuleid, pole keevitajate suvepäevadega mõtet kaasa minna.

Kolmas samm on sponsorluses ehk kõige olulisemgi. Piisavaks meeldejäämiseks tuleb välja mõelda rakendus, kuidas parimal moel ürituse kaudu vajalikele inimestele oma sõnumiga meelde jääda. Pelgalt oma logo paigutamisega ürituse plakatile neid eesmärke ei saavuta. Silmapaistmine nõuab enamat. Kui nende kolme sammu järgi sponsorluses ei juhinduta, pole mõtet sponsorluse peale raha kulutada. Seetõttu soovitan ettevõtete turundusjuhtidel sponsorluse tähendus enda jaoks sügavamalt läbi mõelda. Julgen väita, et lisaks ettevõtetele võidavad sellest nii ürituse korraldajad kui selle külastajad.

Artikli autor Reigo Kuivjõgi, Best Sponsorship (Momentum Eesti)

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing