Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jäiga müügiinimese sissetulek kukub nagu termomeetri näit

Ekke Lainsalu 28. juuli 2008, 11:46

Täna tuleb müügiinimesel oma tagumik toolilt lahti kangutada ning otsida uusi kliente, võidelda konkurentidega ja müüa, müüa ning veelkord müüa.

Suheldes juhtidega, tuleb viimasel ajal sagedasti teemaks müügiinimeste hoiak tänase raske turuolukorra tingimustes. Tundub, et peale buumi on üha keerulisem hoida müügitiimides meelsust üleval: alles eile käis paljudes sektorites müügitegevus jaotusprintsiibi parimate reeglite kohaselt, täna tuleb aga oma tagumik toolilt lahti kangutada ning otsida uusi kliente, võidelda konkurentidega ja müüa, müüa ning veelkord müüa!

Kes ei müü piisavalt ja muutunud olukorraga kohanduda ei suuda, silmitseb nördinult oma kahanevat palganumbrit. Kuna aga paljud on veel mõtetega ja tegevustega eilses, siis nende müügiinimeste sissetulek kukubki nagu termomeetri näit külma ilmaga. Ja siis… äkki tuleb tuttav ette: "Meil on rohkem vaja reklaami teha, sest me ei saa muidu müüa, pealegi on meie hinnad liiga kõrged… ja lisaks pead sa mu põhipalka tõstma, kuna müük on kokku kuivanud!"

Kuidas selliseid tegelasi motiveerida? Väljasõidud spaadesse, ülevoolavad peod ja nädalalõpud kardirajal - nende kasulikkus müügitiimi innustajana on loomulikult iga ettevõtte juhi otsustada. See aga ei tähenda üleüldises kulude kokkuhoius, et peaks veeaparaadi tagasi saatma või firma suvepäevadest loobuma. Siiski, müügitiimile tuleks nüüd erilist tähelepanu pöörata, kuna nemad on ühed põhilised uue raha firmassetoojad.

Kus ja kas nende arvelt koonerdada? Pigem mitte, kuid tasub ajendada neid kõrgemaid eesmärke püüdma. Parem vaadake läbi motivatsioonisüsteem ja pange koos realistlikud müügieesmärgid. Üks võimalus on muuta tasustamist: vähem põhipalka, rohkem provisjoni. Kõrge põhipalga ja madala tulemustasu maksmine ei ole paraku mugavustsoonist välja ajav mudel. Või kaalu kasumijagamist väga heade tulemuste korral: tippmüüja olulisus ei ole ettevõttes sugugi väiksem kui teiste juhtkonnaliikmete oma, kohati isegi vastupidi. Premeeri parimaid, korralda igakuiseid ja- kvartaalseid müügivõistlusi. Need innustavad õigeid müügiproffe piisavalt, kui auhind on piisavalt ahvatlev: olgu selleks siis reis, i-pod või kasvõi spordiklubi kuukaart. Müügitiimi tegevusele tähelepanu pööramine ja õige, motiveeriva tasusüsteemi loomine on tänases olukorras kriitilise tähtsusega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing