Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Simpel Session - digimeedia Eesti asja hea näide

30. juuli 2008, 11:45

Meedias, sealhulgas ka ÄP turundusblogis, on viimasel ajal olnud juttu sellest, et Eestis napib häid näiteid digitaalmeedia kasutamisest kampaaniates ja turunduses laiemalt. Õnneks kinnitab erand reeglit, mistõttu sooviksin pisut lähemalt tutvustada Tallinnas Saku Suurhallis toimuva rula- ja BMX-võistluse Simpel Sessioni lahendust, mis paistabki silma just interneti jm digilahenduste rohkusega. Ehk süstib see teistelegi kampaaniakorraldajatele julgust digimeediaga lähemalt tutvust tegema.

Tänavu juba viiendat korda toimunud Simpel Sessioni noort sihtgruppi arvestades on olnud meie üheks olulisemaks meediakanaliks ürituse veebilehekülg. Siin ei ole iseenesest midagi revolutsioonilist, sest loomulikult on see olemas ka paljudel teistel üritustel. Kui tavaliselt piirdutakse kodulehel vaid üldinfo edastamisega, siis Simpel Session seadis lati pisut kõrgemale. Meie eesmärk oli noortes tekitada soov kodulehte pidevalt jälgida, olla kaasatud ürituse korraldamisse ning anda jutuainet oluliselt kauemaks kui vaid ürituse toimumise hetkel. Simpel Sessioni korraldamise käigus kirjutati kodulehele ligi 150 uudist, keskmiselt üks päevas, lisaks leidsid seal oma koha ka lisanduvate võistlejate tutvustused, videod ja pildid. Tulemuseks keskmiselt ligi 6000 unikaalset külastajat nädalas viiekuuse perioodi vältel.

Ürituse tutvustamisel ja edastamisel julgustasime oma fänne levitama sõnumit ise ja seda just digimeedia abiga. Tänaseks on YouTube.com keskkonnas üle 90 Simpel Sessioni teemalise video, millest parimad on kogunud üle paarikümne tuhande vaataja. Rääkimata fotodest, mida ringleb erinevates portaalides ilmselt kümneid tuhandeid. Üritusel on oma kommuun eestlaste hulgas populaarses suhtlusportaalis Orkut.com, mis pole üldsegi algatatud ürituse korraldajate, vaid just fännide poolt. Oluliselt laiemalt levivas MySpace.com kogukonnas on juba aastaid ka Simpel Sessionit tutvustav ja ürituse sõpru koondav veebilehekülg. MySpace.com’i puhul on tegemist tugeva meediakanaliga just ameerika ja euroopa noortele.

Vaieldamatult kõige olulisemaks osaks Simpel Sessioni digitaalse meedia kavas on juba kolm aastat läbi viidud ürituse internetiülekanded. Ja need ei ole mitte need nt korvpallivaatlejate seas tuntud statistika ja mängukäiku kirjeldavate lausejuppide edasiandmine, vaid kogu ürituse otsast lõpuni nii helis kui pildis veebis ülekandmine. Koostöös Freecaster.tv’ga edastati Simpel Sessioni veebiülekanne maailmas esmakordselt Live Flash(R) HD Streaming’us, mis tähendas väga kvaliteetset pilti ja heli. Koos võistlejaid tutvustava ja tulemusi edasiandva ekraanigraafikaga, korduste ja intervjuudega ei jäänud

ülekanne sugugi maha tavatelevisiooni spordiülekannetest. Interneti puhul pole aga vaja võidelda prime-time'i nimel, edastada saab kõike just toimumise hetkel. Simpel Session tootis kokku ligi 16-tundi otseülekandeid, mida vaatas üle maailma ligi 120 000 inimest.

Koostöös Freecaster.tv’ga tootsime ürituse mõlema päeva lõppedes arvukalt lisaklippe (top 3 võistlejate sõidud, intervjuud jne), mida oli hetk peale võistluse lõppu juba võimalik alla laadida. Praeguseks on erinevad videolõigud kogunud ligi 150 000 vaatajat.

Tehnoloogia viimase sõna kasutamine tekitas Simpel Sessionile ootamatu lisaväljundi. Pressiteade sellise ülekande toimumisest jõudis läbi suurte uudisteagentuuride üle maailma ja hoopis teistlaadsetesse kanalitesse kui üritus oma sportliku sisuga.

Lisaks Freecaster.tv’le vahendasid ülekannet mitmed internetiportaalid nii Eestis (delfi.noortekas.ee, session.ee) kui mujal maailmas (Fatbmx.com).

Plaanime digimeedia osas veelgi arenenda - Simpel Session 2009 tuleb esmakordselt välja üritusenimelise internetis leviva televisiooniga, mis tutvustab saabuvaid võistlejaid, annab edasi uudiseid, kommentaare.

Artikli autor Mario Kalmre on Simpel Sessioni peakorraldaja

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing