Neljapäev 23. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Miks müüjad tahavad tasuta töötada?

Ekke Lainsalu 24. september 2008, 09:43

Huvitav, miks müügiinimesed tahavad tasuta tööd teha? Sa ei usu? Jagan Sinuga pisut oma kogemust reklaamkinkide müüjaga.

Minuga võttis mõni aeg tagasi ühendust üks reklaamkinke pakkuv firma. Olgu, pigem oli see, et ma ilmutasin ise huvi nende väljapaneku vastu ühel üritusel, kus nad esitlesid enda tooteid ja ma palusin saata paari müügiartikli kohta näidised.

Reklaamipakkuja oli vaimustuses, lubas seda kindlasti teha ja ennäe, mõne päeva pärast saabuski meilboksi pakkumine. Seal olid toodete pildid, hinnad ja lõppes see pakkumine nii (tegin copy- paste): Hinnad on arvestatud 500 tk, 1-värvilise trükiga ühte kohta. Hindadele lisandub käibemaks. Kas neist sobib midagi? Kui ei, anna teada, saadan uued pildid ja hinnad:) Arvamusavaldusi ootama jäädes, (....ja all oli müüja nimi.)

Arvamusavaldusi ootama jäädes...mnjah! Arvamusavaldusi see müüja ootama jäigi... ja ootab ilmselt siiani, kuna ma jagan neid arvamusi pigem Sinuga kui temaga. Selle kogemuse pinnalt tekkis oluline küsimus ja see küsimus on järgnev- kui ma olin huvitatud, miks ma siis ei ostnud?

Vastus: Ma lihtsalt olen laisk. Ma ei viitsinud ise ühendust võtta ja ootasin, et müüja seda teeks.. Aga...mida päev edasi, seda vähem mulle see teema meelde tuli ja täna leian, et ma saan suht hästi ka ilma nende toodeteta elada.

Ei, tegelikult ma vajaks neid asju küll, kuid kuna ma olen piisavalt laisk (kahtlustan, et samapalju, nagu enamus meist), siis ma lihtsalt ootan, et keegi selle mulle nina ette serveeriks. Ma oleksin oodanud, et müüja võtaks ühendust ja küsiks, et millise ma välja valisin ja kuipalju läheb. Ja ma oleksin antud juhul KINDLASTI ostnud- kuna mul oli soov nende toodete järele.

Müüja lasi õige aja mööda! Kujutan ette, et seda pakkumist oli ta kokku pannud oma paarkümmend minutit. Võib- olla vähem, võib- olla rohkem, kuid aega oli igal juhul kulunud. Mis jäi tegemata? Closing. Ja mitte mingi hüperkeeruline closing, vaid kõigest üks kõne. Ok, ma ei saanud isegi mitte meeldetuletavat järelmeili. Ma avasin pakkumise, lugesin läbi, olin huvitatud, valisin välja isegi sobiliku toote... kuid ma ei saatnud meili tagasi ega kontakteerunud pakkujaga. Võimalik, et midagi tuli vahele. Ei mäletagi. Paraku ei kontakteerunud tema ka enam minuga.

Kõige paradoksaalsem on see, et kuigi ma tahtsin neid tooteid, oleksin ma vajanud ikkagi closemist. Millist? Kasvõi lihtsalt sellist: „Tere Ekke! Millise välja valisite? Kas läheb 500 või 1000 tk?”

Seda aga ei tulnud ega ilmselt ei tulegi. Reaalsus on see, et ka klient, kes ON HUVITATUD, vajab closemist! Imelik, aga nii see on.

Ja kujutad ette kui palju vajavad closemist meie need kliendid, kes nii väga ei taha või eelistavad osta konkurentidelt? Minu soovitus: kui Sa oled müügi alal, siis palun ära tee tasuta tööd, vaid vii asi alati lõpuni. Keskmist tehingut tuleb „klõusida“ korduvalt, erinevate tehnikate ja lähenemiste abil ja see on ääretult põnev kui avastad üks hetk, kuidas tehingud hakkavad realiseeruma. Miks? Sest sa lihtsalt küsisid!

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing