Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Räägi seda, mida kuulda tahetakse

03. november 2008, 10:19

Ettevõtete koosolekutel üha sagedamini teemaks kulude kokkuhoid. See on teema, mis tänases, langeva tempoga majanduskeskkonnas, ettevõtte juhtidele korda läheb. Targad on need ettevõtted, kes selle ära on tabanud ning oma turunduskampaaniates edukalt ära oskavad kasutada. Iseenesest mõista on edukal kampaanial ka sisu.

Kui eratarbijaid peibutab säästuhindadega Säästumarket, siis firmade jaoks on pinnale kerkinud efektiivsust tõsta aitavad firmad - näiteks revolutsiooniline sõidukite jälgimissüsteemi pakkuv Navirec, mis aitab vähendada sõidukitega seonduvaid kulusid.

Üks pikem näide ka logistika valdkonnast. Logistikas, nii nagu paljudes teistes valdkondades, levib üha enam teenuste sisseostmine, ikka selleks, et rohkem oma põhitegevusele keskenduda. Üha rohkem on läinud hinda need, kes pelgalt pakke ühest kohast teise vedamisele lisaks ka strateegilist nõu oskavad kliendile pakkuda. Lisades siia aeglustunud majanduskeskkonna, on märksõnaks kulude optimeerimine – ka transpordikulusid vaadatakse üle selle pilguga, kuhu raha tegelikult kulub. Seega on valitsev trend leida mõistlik partner, kes tuleks appi nii nõu kui jõuga.

Võttes aluseks puhtalt hinna, siis turuolukord on täna selline, et ülemisest otsast leiame lennuposti teenust pakkuvad TNT, DHL ja UPS; kordades odavam teenus on maatransporti kasutaval DPD-l ja ELSil. Lennuposti pakkuvate ettevõtete eelis on ilmselgelt paki kohaletoimetamise kiirus. DPD tuli oktoobris välja aga järgmise sõnumiga: planeeri aegsasti ja nii saad vältida lennutranspordi suuri kulusid. Ehk siis lisaks hinnaargumendile pakutakse lahendust ka mõistliku nõu abil.

Äripäevas ja Postimehes vaatasid eelmisel kuul lugejatele vastu klounininaga kontoritöötajad, kelle kohalt võis lugeda sõnumit: „65%se tõenäosusega raiskad Sa firma raha.“ 65% sellepärast, et 35% Eesti pakke saatvatest ettevõtetest juba kasutab DPD uksest-ukseni kullerteenust. Kampaanias kasutatud näited olid küll hinnangulised, ent nendest selgus, et ettevõtte võit võib olla isegi enam kui 10 korda. Lisaks transpordikulude kokkuhoiult toodi välja ka sõnum, et maismaad pidi pakke kohale toimetades säästetakse ka keskkonda (väiksem CO2 emissioon).

On kulude kokkuhoiu aeg. Millist lahendust pakub Sinu ettevõte selleks, et tänases turuolukorras paremini hakkama saada?

Artikli autor Priit Kallas on Ambient Marketingi projektijuht

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing