Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Boliivia liiklushuligaanid uute autodega ei sõida

Liis Kängsepp 14. jaanuar 2009, 11:32

Pärast peaaegu nädalat La Pazis, Boliivias, saan päris hästi aru, miks kohalik valitsus pole eriti huvitatud vanadest autoromudest, mida Tšiili kaudu riiki transporditakse ning võttis hiljuti ootamatult vastu seaduse, et üle viie aasta vanuseid autosid enam riiki ei lubata.

Viimase nädala jooksul olen ma enamasti sõitnud transpordivahenditega, mis on ilmselt umbes sama vanad kui ma ise. Ehk tublisti üle 20 aasta ning turvavööd on midagi, mis otse loomulikult nende autode varustuse hulka ei kuulu.

„Miks sa turvavööd tahad,“ küsitakse siin minu käest, kui soovin selle kinnitada. Pole vahet, kas tegemist on uue või vana autoga, turvavöö mitte kinnitamine on absoluutselt kohustuslik kõigile autos istujatele.

Arvestades autode vanust, turvavööde olematust ja hullumeelset liikluskultuuri (loomulikult on ka täiesti normalne istuda autorooli peale alkoholi tarbimist), pole eriti imestada, kui uudised maanteedel juhtunud õnnetustest ja seal hukkunutest on kohaliku meedia igapäevane leib.

Alles esmaspäeval kuulutasid kohalikud ajalehed, kuidas sõitis kraavi buss ning surma said 16 ja vigastada 27 inimest. Alles möödunud nädalal rääkisid mu kohalikud sõbrad, kuidas said surma viis politseinikku, kes üritasid kitsukesel mägiteel pisut üle serva vajunud autot teele tagasi lükata ning kukkusid koos autoga 200-meetrisesse sügavikku.

„Suurem osa busse ja autosid on tehniliselt üsna olematus seisukorras,“ tunnistab mulle kohalik sõber Maria, „aga nendega sõidetakse kuni nad täiesti laiali lagunevad.“

Tõsi, alles eile sõitsin taksoga, kus armatuur puudus ning selle asemel oli posu juhtmeid. Alles eile nägin ma ka ise, kuidas terve tänav oli kinni pandud, sest üks takso oli mikrobussile tagant otsa sõitnud. Alles üleeile nägin, kuidas ristmikku ületava auto esinurka rammis suur buss, kuid mõlkis ninast hoolimata ei jäänud liiklus isegi seisma.

„Ah, tead, liiklusõnnetused pole ikkagi nii tavapärased kui protestimeeleavaldused,“ rühmab Maria siiski käega ning nii tema kui Marcelo tunnistavad, et nad pole kunagi üheski liiklusõnnetuses olnud.

„Üldiselt on nii, et kõik teavad, et teised sõidavad nagu hullumeelsed ja oskavad sellega arvestada, seega tegelikult polegi neid liiklusõnnetusi nii palju,“ lisab Maria.

Mul jääb üle vaid hinge kinni pidada – neil päevil tuleb mul ette võtta Eesti mõistes äärmiselt pikk bussireis Uyuni soolakõrbe – ja loota, et bussijuht pole eriti enesetapjalike kalduvustega.

Muide, gaasiprobleemide lahendamiseks on Boliivia asunud kaaluma gaasi müümist ka Tšiili. Seda hoolimata sellest, et alles 2004. aastal hääletasid boliivlased referendumil gaasi Tšiili müümise vastu. Samuti müüakse tänavu esimeses kvartalis rohkem gaasi Argentinasse, kompenseerimaks Brasiilia gaasivajaduse kukkumist.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing