Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kui töötaja ei tea strateegiat, pole seda olemas

22. jaanuar 2009, 13:23

Implement Baltic muudatuste juhtimise tegevjuht Helen Pastarus kirjutab aripaev.ee koolitusblogis, et kui tavaline töötaja ei tea firma strateegiat, pole seda olemas.

Kas teie ettevõtte töötajad teavad firma strateegiat?

Kohtusin hiljuti ühe firma juhiga, kus oli mõni aeg tagasi välja töötatud uus strateegia. Uurisin, kuidas juurutamine läinud on. Ta arvas, et hästi. Küsisin, mida ütleksid klienditeenindajad, kui küsiksin neilt milline on firma strateegia ja kliendi lubadus. Ta mõtles selle peale pikalt ja ütles, et ega nad vist ei tea küll.

Tal oli selles osas täielikult õigus. Kogesin seda paar nädalat varem selles firmas, kui sekretär justkui mind ei märganudki ja arutas ühe kolleegiga nädalavahetuse plaane, sel ajal kui seisin mitu minutit tema laua kõrval. Selle firma prioriteetideks on kõrgetasemeline klienditeenindus ja usaldusväärsus.

Praegu on ju aeg, kus paljud firmad peavad mõtlema oma strateegia peale, langetama strateegilisi otsuseid ja tegema muudatusi. Kas eelpool kirjeldatud olukord on haruldane? Mida vastaksid teie firma töötajad küsimusele, milline on firma strateegia?

Norton ja Kaplan on öelnud, et 90% ettevõtetest ei suuda oma strateegiat ellu viia, 95% tavatöötajatest ei saa strateegiast aru. Seega ei ole see ebatavaline olukord.

Mõned väidavad nüüd kindlasti, et pole võimalik saavutada olukorda, et töötajad saaksid aru ja teaksid strateegiat. Ma ei väida, et kõik töötajad peaksid teadma detailselt peast ettevõtte strateegia dokumenti, aga nad peaksid teadma firma põhistrateegiat, kuhu tahetakse jõuda ning kuidas on nende töö seotud strateegiliste eesmärkide saavutamisega.

Miks see on oluline, et töötajad teaksid strateegiat? Ma usun, et ülal toodud sekretäri näide annab hea selgituse, et kui kasvõi üks töötaja ei täida kliendi lubadust, siis ma lihtsalt ei usu, et firma pakub head teenindust ja on usaldusväärne. Strateegia viimine töötajateni on täiesti võimalik. Ma olen praktikas ühes spas kohanud massööre, kes rääkisid mulle spa uutest arengusuundadest ja kliendilubadusest, mida nad ka kogu oma tegevuses väljendasid.

Praegu teevad paljud firmad strateegilisi muudatusi ja kui töötajad seda ei tea või sellest aru ei saa ning ainult juhid hakkavad uut strateegiat elluviima, siis on vähe tõenäoline, et toimub tegelik suuna muutus. Tekib selline olukord, et juhid üritavad seda elluviia ning ei saa aru, miks sellele on nii palju vastupanu ja tüki aja pärast jõutakse järeldusele, et muudatus võtab ikka kauem aega ja eesmärki ikka pole saavutatud. Sageli toimub strateegia juurutamine rikkis telefoni mänguna, kus tippjuhid räägivad keskastmejuhtidele ja need omakorda töötajatele. Tegelikult see, mis jõuab töötajateni, on hoopis midagi muud kui algne sõnum.

Kui strateegiat ei ole elluviidud, siis pole seda strateegiat olemas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing