Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kas eetilisus on ka majanduslikult kasulik?

25. veebruar 2009, 11:45

Läänemaailmas on sotsiaalsest vastutusest saanud arvestatav turundustrend. Ettevõtted kulutavad miljardeid dollareid aretamaks keskkonnasõbralikke tehnoloogiaid, kuid kas see ka ennast ära tasub? Wall Street Journal tegi katseid, millega tõestas, et tarbijad on tõepoolest nõus eetilisi teguviise järgivatele ettevõtetele selle eest preemiat maksma.

Ajaleht kutsus testile 97 täiskasvanud ameeriklast, kellele näidati USA turul tundmatut kohvipakki. Neilt küsiti, kui palju nad oleksid selle kohvipaki eest nõus maksma hinnaskaalal viiest dollarist kuni 15-ni. Enne vastama asumist paluti neil aga lugeda infot selle kohta, millised on selle kohvitootja tootmisstandardid (töötajate võrdne kohtlemine, keskkonnasõbralikkus, inimõigused jms).

Grupp, mis sai infot, et kohvifirma tegutseb eetiliselt kõrgeid norme järgides, oli naelase kohvipaki eest nõus maksma keskmiselt 9,71 dollarit. Seevastu need testiletulnud, kellele räägiti, et selle kohvi tootmine on ebaeetiline, olid nõus maksma mitte rohkem kui 5,89 dollarit. Nende vahele jäi grupp, kes ei saanud tootmisstandardite kohta mingit infot – nemad olid nõus välja käima 8,31 dollarit.

Samaväärsed tulemused andis ka katse T-särkidega. Seega peaks Ameerika turundajatele olema õppetund selge – kui ettevõte on sotsiaalse vastutusega ja ta sellest ka teavitab, on kõrgemad hinnad tarbijatele vastuvõetavad.

Eestis on eetiliselt kõrgete standarditega tootjad esindatud valdavalt nišitasemel spetsiaalsetes ökokauplustes. Huvitav oleks aga minna kahe sama kategooria tootega tavalisse supermarketisse ja ühe, kallima puhul tuua välja info kõrgetest eetilistest standarditest (või vastupidi). Kumma valiksid Sina?

Artikli autor on Momentum Eesti juht Kristjan Kaleviste.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing